به راحتی می‌توانید با تمام مشخصات و ویژگی‌های موجود در لیست محصولات یا بررسی‌های گوشی غرق شوید. دوربین‌های زوم ۱۰۰ برابر، حسگرهای اثر انگشت اولتراسونیک، پشتیبانی از قلم S Pen، UWB، و این فهرست همیشه ادامه دارد، اما شما واقعا به چه چیزی نیاز دارید، و چه چیزی روی کیک ضرب‌المثل است؟ چهار ویژگی کلیدی وجود دارد که باید در یک گوشی جدید به آنها توجه کنید، البته پس از تصمیم گیری در مورد بودجه خود.
کد خبر: ۱۴۲۷۰۶۰
نویسنده حمیدرضا خاتونی - سردبیر کلیک

دوربین، صفحه نمایش، باتری، به‌روز رسانی نرم‌افزار

اگرچه دوربین ممکن است مهمترین ویژگی برای برخی خریداران نباشد، اما نشانگر خوبی از سرعت، عملکرد و کیفیت کلی است. به عنوان مثال، اگر در مروری به این موضوع اشاره شود که هنگام گرفتن چندین عکس متوالی، باز شدن دوربین بسیار طولانی است یا بین عکس‌ها خیلی طول می‌کشد، این نشان می‌دهد که عملکرد طولانی‌مدت گوشی ممکن است کندتر از آنچه بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد، باشد.
اکثر تلفن‌های امروزی با صفحه‌نمایش‌هایی در محدوده ۶.۴ تا ۶.۸ اینچی عرضه می‌شوند، اگرچه نسبت تصویر مطمئنا در میزان عریض/باریک/قدبلند/قد کوتاه بودن یک گوشی در دست شما نقش دارد. اگر دستگاه‌های کوچک‌تری را ترجیح می‌دهید و اگر می‌خواهید کوچک‌تر از Samsung Galaxy S۲۳ ۶.۱ اینچی باشید، برای جست‌وجوی دشوار آماده باشید . سه ویژگی دیگر صفحه نمایش وجود دارد که باید در نظر بگیرید: صفحه نمایش منحنی، نرخ تازه سازی بالا و حداکثر روشنایی. صفحه نمایش‌های منحنی می‌توانند زیبا به نظر برسند، اما اغلب برای قرار دادن محافظ‌های صفحه شیشه ای نرم روی آنها سخت‌تر است  و همچنین می‌تواند بدون لمس تصادفی گرفتن آنها سخت تر باشد.
درعین حال، وقتی صحبت از نرخ تازه‌سازی به میان می‌آید، هرچه بالاتر باشد بهتر است. ۶۰ هرتز نرخ کلاسیک است، اما ۹۰هرتز و ۱۲۰ هرتز بسیار رایج تر می‌شوند، حتی در میان گوشی‌های میان رده و ارزان قیمت مانند Samsung Galaxy A۱۴ . با نمایشگر با نرخ تازه سازی بالا، تجربه نرم تری خواهید داشت، اما اغلب به قیمت عمر باتری. در نهایت، اگر زمانی را در فضای باز می‌گذرانید، حتما به روشنایی صفحه نمایش گوشی خود توجه کنید. اگر صفحه نمایش خیلی روشن نباشد، خواندن آن در خارج دشوار خواهد بود. شما لزوما نیازی به صفحه نمایشی ندارید که بتواند به ۱۷۵۰ نیت مانند S۲۳ Ultra برسد، اما اگر نیاز به استفاده منظم از تلفن خود در خارج از خانه در آفتاب کامل دارید، ۸۰۰نیت هدف خوبی است.
هرچه صفحه نمایش شما روشن تر باشد، انرژی بیشتری مصرف می‌کند. با این حال، باتری چیزی بیش از یک عدد در برگه مشخصات است. حتما نظرات را بخوانید و ببینید که باتری در استفاده واقعی چگونه است. در حالی که یک پاوربانک خوب یا یک شارژر سریع تلفن می‌تواند تا حدودی باتری کوچکتر را جبران کند، هیچ چیز نمی تواند از همان ابتدا جایگزین یک تلفن با عمر باتری مناسب شود.
و البته، وقتی صحبت از نرم‌افزار به میان می‌آید، باید به دنبال ویژگی‌هایی باشید که به آنها اهمیت می‌دهید، با یک برنامه به‌روزرسانی قابل اعتماد. برخی از کاربران نمی‌توانند رفتارOne UI را با اکثر لانچرهای شخص ثالث تحمل کنند یا برنامه‌ها و ویژگی‌های سامسونگ بیش از حد پر شده‌اند، در عوض به سراغ سری Pixel ۸ و طراحی تمیزتر آن می‌روند. دیگران ترجیح می‌دهند که One UI چقدر انعطاف‌پذیر باشد، به خصوص با افزودنی‌هایی مانند Good lock.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها