در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

رژیم صهیونیستی بشدت نگران پاسخ کوبنده ایران

مساله انتقام و پاسخ کوبنده همچنان در دستور کار جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. فراموش نکنیم که حدود یک هفته است که رژیم صهیونیستی در حال آماده باش کامل قرار گرفته و حدود ۱۷ سفارتخانه خود را نیز تعطیل کرده است این رویکرد نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی بشدت نگران پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران است. 
مساله انتقام و پاسخ کوبنده همچنان در دستور کار جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. فراموش نکنیم که حدود یک هفته است که رژیم صهیونیستی در حال آماده باش کامل قرار گرفته و حدود ۱۷ سفارتخانه خود را نیز تعطیل کرده است این رویکرد نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی بشدت نگران پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران است. 
کد خبر: ۱۴۵۱۵۱۸
نویسنده حسن هانی‌زاده | کارشناس جهان عرب

۱۸۵روز از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد و شرایط برای مردم مظلوم غزه هر روز دردناکتر می‌شود. اما روحیه مقاومت و جهادی همچنان در میان مردم غزه بالاست و این نقطه قوت ملت فلسطین است که نشان می‌دهد برخلاف بمباران‌ها و شهادت بیش از ۳۳ هزار نفر و مجروح شدن حدود ۷۶ هزار نفر مردم غزه همچنان در برابر ابزار‌های کشتار جمعی رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کنند. در واقع این رویکرد مردم غزه درس بزرگی برای بشریت و آزادیخواهان جهان محسوب می‌شود.

‌این در حالی است که در عرصه‌های میدانی نیز رژیم صهیونیستی نتوانسته شرایط غزه را به نفع خود تغییر دهد. برخلاف کشتارها باید گفت ارتش رژیم صهیونیستی هر روز دچار فرسایش بیشتری می‌شود. گزارش‌ها نیز از این حکایت دارد که بیش از ۲۰۰۰ نظامی اسرائیلی در حدود شش ماه گذشته کشته شده و حدود ۸۰۰۰ نفر نیز مجروح شده‌اند. علاوه بر این حدود ۹۰۰ تانک مرکاوای اسرائیل نیز منهم شده است؛ این مسائل نشان می‌دهد که ارتش رژیم صهیونیستی دچار آسیب‌های جدی شده است. به همین دلیل موج نارضایتی نیز در داخل اراضی اشغالی شدت گرفته و تظاهرات علیه کابینه بنیامین نتانیاهو هر روز بیشتر می‌شود.

با این حال تلاش‌ها برای برقراری آتش بس ادامه دارد و به تازگی شاهد نشست قاهره بوده‌ایم. در این بین به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند از طریق وقت کشی به نوعی امتیاز بیشتری بگیرد. این در حالی است که شاهد ایجاد شکاف بین اسرائیل و آمریکا نیز هستیم. برای نمونه می‌توان به تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل ناظر بر آتش بس در غزه که با رای ممتنع آمریکا رو به رو شد، اشاره کرد که نشان می‌دهد فاصله بین کاخ سفید و کابینه بنیامین نتانیاهو افزایش پیدا کرده است.

به این ترتیب باید گفت به نظر می‌رسد در چنین شرایطی بنیامین‌ نتانیاهو سیاست بر هم زدن شطرنج منطقه را در پیش گرفته است و تلاش می‌کند پای برخی کشور‌های تاثیر گذار منطقه و جهان را به جنگ باز کند. در واقع عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در دمشق نیز در راستای تلاش اسرائیل برای خروج از بن بست غزه انجام شد. به عبارت دیگر آنها سعی می‌کنند که پای جمهوری اسلامی ایران را به جنگی شتاب زده باز کنند. اما جمهوری اسلامی ایران با هوشمندی و صبر استراتژیک نشان داد در زمین رژیم صهیونیستی بازی نخواهد کرد.

این در حالی است که در مقابل این رویکرد مناسب جمهوری اسلامی برخی از نگرفتن انتقام انتقاد می‌کنند در این خصوص باید گفت مساله انتقام و پاسخ کوبنده همچنان در دستور کار قرار دارد. فراموش نکنیم که حدود یک هفته است که رژیم صهیونیستی در حال آماده باش کامل قرار گرفته و حدود ۱۷ سفارتخانه خود را نیز تعطیل کرده است این رویکرد نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی بشدت نگران پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها