نفوذ به عمق رژیم صهیونیستی
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

نفوذ به عمق رژیم صهیونیستی

در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

آیا رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد؟

یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل گفت: با توجه به آسیب پذیری و ترس آمریکا و اسرائیل از طولانی مدت شدن درگیری‌ها آن‌ها در برابر اقدام ایران سکوت خواهند کرد یا به صورت محدود پاسخ خواهند داد.
یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل گفت: با توجه به آسیب پذیری و ترس آمریکا و اسرائیل از طولانی مدت شدن درگیری‌ها آن‌ها در برابر اقدام ایران سکوت خواهند کرد یا به صورت محدود پاسخ خواهند داد.
کد خبر: ۱۴۵۱۹۶۹

به گزارش جام جم آنلاین، جعفر قنادباشی درباره اینکه واکنش رژیم صهیونیستی به اقدام ایران چه خواهد بود؟ افزود: رژیم صهیونیستی برای دادن پاسخ به این اقدام بسیار اندیشه خواهند کرد، زیرا دو مساله برای اسرائیلی و آمریکایی‌ها بسیار مهم است.

وی ادامه داد: مساله اول اینکه ممکن است که آن‌ها بتوانند در پاسخ به عملیات ما اقدامی انجام دهند. اما اینکه این روند تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد برای آن‌ها قابل تحمل نیست. در واقع ادامه راه برای آن‌ها دشوار می‌شود.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل توضیح داد: به عبارت دیگر اسرائیل و آمریکا از این می‌ترسند که پس از اقدام آن‌ها ماجرا به شکل طولانی مدت ادامه پیدا کند و این ترس مانع می‌شود که آن‌ها پاسخ داده یا اقدامی جدی انجام دهند.

قنادباشی یادآور شد: این رویکرد رژیم صهیونیستی در مقابله با لبنان نیز صدق می‌کند در واقع آن‌ها همان طور که در خصوص لبنان از جنگ محدود استقبال می‌کنند و نقاط کلیدی آن را مورد هدف قرار نمی‌دهند. پاسخ‌شان به اقدام جمهوری اسلامی ایران نیز محدود خواهد بود یا در برابر آن سکوت خواهند کرد.

‌وی بیان کرد: مساله دوم نیز به آسیب پذیری آمریکا و اسرائیل بر می‌گردد. برای نمونه اسرائیلی‌ها چند شهر بزرگ دارند و اگر در این مناطق دچار مشکل شوند می‌توان گفت دیگر اسرائیلی باقی نخواهد ماند.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل ادامه داد: مراکز آمریکایی نیز در تیررس جمهوری اسلامی ایران است و آن‌ها در منطقه‌ای هستند که محور مقاومت و رقبایی مانند روسیه و چین حضور دارند. در واقع این آسیب پذیری به آن‌ها اجازه نمی‌دهد علیه ایران وارد جنگ بزرگی شوند.

قنادباشی یادآور شد: شاید آن‌ها به فکر وارد کردن ضربه‌های سنگین به جمهوری اسلامی ایران باشند، اما می‌دانند که پس از این ضربات جمهوری اسلامی نیز پاسخ خواهد داد.
وی عنوان کرد: افزون بر این جمهوری اسلامی ایران اگر شرایط نفت در منطقه را مختل کند، امپراطوری اقتصادی غرب از هم می‌پاشد. این در حالی است که آن‌ها از نظر انرژی نیز به نوعی با روسیه در جنگ هستند.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به سابقه حضور آمریکا در افغانستان یادآور شد: حضور آن‌ها در افغانستان و فرارشان از منطقه نیز نشان داد که آمریکایی‌ها آسیب پذیر هستند.

قنادباشی ادامه داد: به این ترتیب آمریکا و اسرائیل تلاش می‌کنند تا وارد درگیری بزرگی با جمهوری اسلامی ایران نشوند، زیرا می‌دانند که طولانی شدن درگیری را نمی‌توانند تحمل کنند و در منطقه نیز آسیب پذیر هستند.

 وی درباره اینکه با اقدامات اخیر آیا شاهد تغییرات جدی در منطقه خواهیم بود؟ نیز گفت: منطقه به سرعت تغییر نخواهد کرد. اما شرایط برای محو اسرائیل مهیاست و رژیم صهیونیستی به سمت خود فروپاشی خواهد رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها