رئیس‌دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام:

سه هزار نفر کار نظارت بر انتخابات را در ایلام برعهده دارند

رئیس‌دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام با بیان اینکه سه هزار نفر کار نظارت بر انتخابات را در ایلام برعهده دارند، گفت: ۵۴ نفر در رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه ایلام و دهلران حضور دارند.
کد خبر: ۱۴۴۷۱۳۹

به گزارش جام جم آنلاین ؛ مسعود صیدی اظهار کرد: جریان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری براساس برنامه زمان‌بندی مشخص از ابتدا تا کنون در جریان است و تمام فرآیند‌های انتخابات در حال اجرای است.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان، هیئت‌های نظارت و هیئت‌های استانی پیگیر بحث نظارت بر انتخابات هستند، افزود: خوشبختانه در استان ایلام هیئت‌های نظارت و ناظرین گرامی که قریب به ۳ هزار نفر هستند، کار نظارت بر انتخابات در شعب اخذ رأی را برای روز جمعه با کسب آموزش‌های مداوم و لازم، آماده نظارت بر انتخابات و صیانت از آراء مردم هستند.

رئیس‌دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام گفت: ۲۲۹ نفر داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ثبت نام نهایی کردند که در بین آن‌ها تعدادی در مسیر بررسی‌ها، انصراف دادند و تعدادی هم عدم تأیید شدند که در این دوره از انتخابات بنابر به گفته سخنگوی شورای نگهبان بیش‌از ۷۵ درصد از داوطلبانی که ثبت‌نام کرده بودند تأیید صلاحیت شدند.

صیدی گفت:در استان ایلام به‌طورکلی از ۲۲۹ نفر تا دیروز صبح پایان پایان مهلت انصراف از ناحیه داوطلبان، ۵۴ نفر در رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه ایلام و دهلران حضور دارند که ۱۴ نفر مربوط به حوزه دهلران و ۴۰ نفر هم مربوط به حوزه ایلام است.

وی با تاکید بر حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، یادآور شد: مردم در راستای انتخاب اصلح، تحقیق کنند و ان‌شاءالله که در این مسیر نماینده‌ای لایق و توانمند رأی مردم را کسب کند، اصلح است کسی است که میتواند این تکلیف را انجام دهد و صرفاً این‌که کسی بومی است، ملاک اصلح بودن نیست.

رئیس‌دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام افزود: به داوطلبان انتخابات نیز توصیه می‌شود که با توجه به اینکه امشب آخرین فرصت تبلیغات است، دقت کنند که در سخنرانی‌ها و جلساتی که دارند، از بداخلاقی‌ها، بددهنی ها، توهین‌ها و بی‌حرمتی‌ها پرهیز کنند و سیاه‌نمایی نکنند و خدمات نظام و دولت را زیر سوال نبرند.

صیدی با تاکید بر اینکه نامزد‌های انتخابات، بر توانایی‌های خود تکیه کرده و برای مردم بیان کنند، ابراز کرد: سیاه‌نمایی نه‌تن‌ها مشکلی حل نمی‌کند بلکه موجب ناامیدی می‌شود، بحث قومیتی در بعضی از مناطق توسط داوطلبان مطرح می‌شود که باید گفت ما در استان بحث قومیتی نداریم و از ۵۴ داوطلب حوزه شمال و حوزه جنوب که در رقابت حضور دارند، مردم می‌توانند افراد اصلح را انتخاب کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها