هزاران یمنی در اعتراض به سکوت بین المللی در برابر تجاوزات علیه کشورشان و نیز برای اعلام آمادگی برای اجرای راهکارهای استراتژیک در برابر این تجاوزات، در صنعا تظاهرات گسترده ای برگزار کردند.
کد خبر: ۸۱۹۵۲۵
تظاهرات یمنی ها علیه تجاوز آل سعود در صنعا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره،یکی از سخنرانان در این تظاهرات ضمن تاکید بر شکست حملات تجاوزکارانه به یمن افزود: این تجاوزات نتوانسته است به هیچ یک از اهداف خود دست پیدا کند و به کلی با شکست روبرو شده است. ملت یمن سر تسلیم فرود نخواهد آورد و به زانو در نخواهد آمد. ملت یمن از حمایت ملت های عربی عراق، سوریه، تونس و لبنان و دیگر ملت های آزاده قدردانی می کنند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: یمن حلقه وصل بین شمال و جنوب کره زمین بوده و هست. از خداوند می خواهیم به ما کمک کند.

شرکت کنندگان در تظاهرات با سردادن شعارهای الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و... سخنان وی را تایید کردند.

سخنران این تظاهرات در ادامه به روابط تاریخی ملت های روسیه و یمن با یکدیگر اشاره کرد و افزود: این روابط همچنان ادامه خواهد داشت و ملت یمن هیچ گاه حمایت های ملت و رهبری روسیه را فراموش نخواهند کرد.

بر همین اساس از رهبری روسیه می خواهیم از ملت ما برای دستیابی به استقلال به دور از سلطه سعودی حمایت کند. ما خواستار حقوق خود و لغو محاصره و توقف تجاوزات هستیم.

وی همچنین از ملت چین به سبب حمایت های آن از ملت های مظلوم قدردانی کرد و از آنها خواست از ملت یمن برای دستیابی به استقلال حمایت کنند.

وی گفت: امید ملت یمن در درجه اول به خداوند بزرگ است. ملت قهرمان یمن به هیچ وجه سر تسلیم فرود نخواهد آورد..

از یمن خبر می رسد، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن مذاکره مستقیم این جنبش را با آمریکا تکذیب کرد.

محمد البخیتی گفت: ما تماس های غیرمستقیم با دولت آمریکا داشتیم، اما با آمریکاییها سر میز مذاکره ننشسته ایم. موضع ما در برابر آمریکا نتیجه موضع خصمانه واشنگتن علیه امت اسلامی و علیه یمن است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان هم تاکید کرد: عربستان سعودی در یمن مرتکب جنایت قرن شده است.

شیخ نعیم قاسم در سخنرانی خود در کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریسم تکفیری در دمشق گفت: عربستان جنایت قرن را در یمن مرتکب می شود و تفاوتی بین اسرائیل، عربستان و آمریکا وجود ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها