یادنامه ای برای شهید جمهور از زبان اهالی رادیو

چه زود گذشت، همین دیروز بود که رئیس جمهور شهید به مناسبت روز خبرنگار به سازمان صدا و سیما آمد و از ساختمان شهدای رادیو بازدید کرد. خاطرات فراموش نشدنی دیدار مربوطه برای همیشه در ذهن اهالی رادیو حک شده است.
کد خبر: ۱۴۵۷۵۷۱

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت صدا، در این گزارش به سراغ رادیویی‌ها رفتیم و آن‌ها از خاطرات شان در این روز و حس و حالشان از بازدید خادم الرضا (ع) شهید خدمت بیان کردند که در ذیل می‌خوانید.

حمیدرضا افتخاری، مدیر رادیو صبا: "طبیعتا همیشه فرصت نمی‌شود به عنوان یک شهروند عادی رخ به رخ رئییس جمهور کشورت باشی و بی واسطه با او گپ بزنی، ولو برای چند دقیقه در مسیری ده - پانزده متری. " خوش شانس بودم که چنین فرصتی نصیبم شد. ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ روز خبرنگار و در خلال بازدید ایشان از رادیو، بخش‌هایی تدارک دیده و طبق معمول مدیریت بخش طنز به من واگذار شده بود، کار سختی بود، کلا ۵ دقیقه به ما وقت داده بودند. باید در همین مدت کلی حرف می‌زدیم، متن را چند بار بالا و پایین کردیم و بالاخره نهایی شد. با سعه صدری که از ایشان سراغ داشتیم شوخی کوچکی هم با خودشان داشتیم روز اجرا به واسطه طولانی شدن زمان بازدید و از آنجایی که این بخش آخرین بخش بازدید ایشان از رادیو بود پیام رسید که نمایش حذف و ایشان فقط در مسیر وارد استودیو می‌شوند و خسته نباشیدی به هنرمندان می‌گویند و بازدید تمام می‌شود، وقتی به بچه‌ها خبر دادم حسابی حالشان گرفته شد، اما وقتی ایشان در استودیو شماره یک رادیو حاضر شدند ورق برگشت. ایشان که از تلاش بچه‌ها مطلع شدند، برنامه را عوض کردند، نشستند، نمایش را دیدند و چند باری هم رضایتمندانه لبخند زدند و خود خواسته به جمع هنرمندان رادیو آمدند حال و احوال کردند وحتی در بخشی از یک برنامه زنده هم شرکت کردند و با یک شهروندگزارشگر در یک روستای دور افتاده هم کلام شدند و بعد چند دقیقه‌ای با جزییات درباره رادیو، ظرفیت هایش و اقداماتش صحبت کردند و ما را دلگرم.

و، اما آن فرصت چند دقیقه‌ای از اینجا شروع شد، در شلوغی و ازدحام هنگام خروج تقدیر چنان رقم خورد که با ایشان و رئیس سازمان در مسیری تنگ همگام شدم، با لحنی که حاکی از رضایت بازدید تقریبا ۴۵ دقیقه‌ای ایشان از رادیو بود (قرار بود این بازدید ۲۰ دقیقه باشد) با اشاره به محل گفتگو به دکتر جبلی فرمودند " استودیوی خوبی هم دارید " به ایشان یادآور شدم که سال‌ها قبل در زمان تصدی بر معاونت قوه قضاییه در همین استودیو و در جمع رادیوئی‌ها سخنرانی‌ای داشته اند، لبخندی زدند و انگار سریع آلبوم خاطرات را ورق زده باشند سر تکان دادند با لبخند فرمودند " بله، جوان بودیم اونوقت " به در خروجی رسیده بودیم مسیر تنگ و ازدحام باعث شد عبای ایشان از روی دوششان کشیده شود، محافظشان به حکم وظیفه تندی کرد، اما واکنش ایشان دعوت به آرامش محافظ بود، پایان ماجرا سوار شدن ایشان در خودرو بود، بعد از سوار شدن انگار چیزی را فراموش کرده باشد نیم خیز شدند و با چهره‌ای گشاده رو به من گفتند " طنز خوب، چیز خوبیه، استفاده کردم" و حالا این روز‌ها مدام تصویر آن چند دقیقه و بزرگ منشی ایشان جلوی چشمانم است، چشمانی که لحظه‌ای خالی از نم اشک نیست.
 
فاطمه آل عباس، گوینده برنامه "خانه و خانواده رادیو ایران و گوینده رادیو پیام: همه داغدار شهادت رئیس جمهور شهیدمان هستیم. قرار بود برنامه "خانه و خانواده" امروز رادیو ایران را با شعری در وصف ثامن الحج علی بن موسی الرضا (ع) شروع کنیم، اما خبر شهادت رئیس جمهور محبوب کشورمان ما را داغدار کرد. به همین دلیل برنامه را با این جمله شروع کردم که از آغاز تا پرواز خادم الرضا (ع) است. باید کبوترانه دور گنبدش بگردید تا به درک درستی از معنای خادم الرضا بودن برسید. عاشق که باشید عین رضا هستید و رضا به رضای دوست. گفتند کبوتران حرم، تندی باران امان شان نمی‌دهد برای پریدن، اما عمر کبواترانه در سالروز میلاد مولایشان پر کشید، چرا که مولا خواست مهر تایید بزند بر یک عمر خدمت خادم شان...

ناصر خیرخواه، گوینده رادیو اقتصاد: از لحظه شنیدن خبر بسیار متاثر شدم، به ویژه اینکه خادم الرضا (ع) شهید خدمت فقط رئیس جمهور محبوب کشورمان نبودند. ایشان همواره دغدغه‌مند مردم بودند. ویژگی بارز ایشان، نگاه صمیمانه و دوستانه شان با مردم و هنرمندان بود. 

محمد یوسفی، مدیر فضای مجازی رادیو سلامت: وقتی خبر سقوط بالگرد را شنیدم، شهید جمهور به ذهنم آمد. مگر می‌شود مردانگی، مرام، اخلاق مداری، مردمداری خادم الرضا (ع) شهید خدمت را فراموش کرد. صداقت ایشان بی نظیر بود و نمی‌توان در قالب کلمات توصیف کرد. ایشان همیشه صادقانه حرف می‌زدند و کنار مردم بودند. هرگز روزی که ایشان به رسانه ملی آمد را فراموش نمی‌کنم، آنقدر صمیمانه با ما اهالی رادیو حرف می‌زدند که انگار همه را می‌شناسند. هیچکس در سازمان صدا و سیما حس غریبگی با ایشان نمی‌کرد. برای ایشان کارمند و مدیر تفاوت نداشت و با یک چشم به همه نگاه می‌کرد. رئیس جمهور عزیز کشورمان برای من حکم معلم را داشت و افسوس که من شاگرد دیگر نمی‌توانم از بیانات گوهربار ایشان در سخنرانی بهره ببرم.

رضا گل سوسن، مدیر گروه برنامه‌های مستند رادیو نمایش: یکی از سخت‌ترین وطولانی‌ترین شب‌های عمرم از ساعتی رقم خورد که خبر سقوط بالگرد را شنیدم. رفتار، صداقت، مردانگی و اخلاق مداری ایشان را مرور کردم. مناظره‌های انتخاباتی ایشان را به یاد دارم که گاهی چطور در بی صداقتی به ایشان حمله می‌شد، اما فقط صادقانه پاسخ همه را می‌دادند. از ویژگی‌های ایشان خستگی ناپذیری، مردم داری و اخلاق مداری برجسته بود.

سیده زرین کشاورز، گوینده و تهیه کننده رادیو تهران: روز دیدار رئیس جمهور تهیه برنامه "مهربانو" (ویژه زنان و خانواده) را بر عهده داشتم. از اینکه ایشان برای جایگاه خبرنگاران و رسانه ارزش قائل شده اند و این روز را مغتنم شمردند برای اهالی رادیو، بسیار برایم خاطره انگیز بود. وقتی روز گذشته در جلسه استاندار تهران با مدیران روابط عمومی سازمان‌ها و نهاد‌ها بودم، خبر سقوط بالگرد رئیس جمهور شهید و همراهانشان اعلام شد همه حاضران در لحظه پریشان و نگران شدند و دست به دعا شدند. از آن لحظه تا اذان صبح از رادیو تهران و سایت‌های معتبر داخلی پیگیر اخبار و تلاش گروه‌های امدادگر بودم. شب بسیار سخت و دردناکی برای همکارانم در استودیو پخش رادیو تهران بود. آقای حمیدرضا صحراگرد مدیر شبکه و مدیر گروه‌ها به صورت حضوری برنامه‌ها و اخبار را مدیریت و رصد می‌کردند تا اینکه خبر شهادت خادم الرضا (ع) شهید خدمت را دریافت کردیم. فقط در یک کلام می‌توانم بگویم ایشان، رئیس جمهور مردمی و شهید خدمت به ملت بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها