رکابزن طلایی از جمله ورزشکارانی است که خواستار معافیت شده بود

طلایی‌های اینچئون به سربازی نمی‌روند

«آیا از خدمت سربازی معاف می‌شوم؟» این پرسشی بود که محمد دانشور، قهرمان دوچرخه‌سواری و برنده مدال طلای بازی آسیایی اینچئون پس از پایین آمدن از سکو مطرح کرد. خوشبختانه جواب آن مثبت است. رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح این خبر خوش را به تمام دارندگان مدال طلای بازی‌های آسیایی داد که از انجام خدمت سربازی معاف می‌شوند.
کد خبر: ۷۲۴۶۲۶

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار مهرعلی باران چشمه در این باره گفت: «براساس قانون سرباز قهرمان، تمام دارندگان مدال طلا در بازی‌های آسیایی از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند و این معافیت شامل ورزشکاران انفرادی و تیم‌های گروهی نیز خواهد شد.»او با بیان این‌که یکی از فرزندان دارندگان مدال طلا در مسابقات پارالمپیک جهانی نیز از انجام خدمت سربازی معاف خواهد شد، اظهار کرد: «تمام این افراد باید فقط دوره آموزشی خود را سپری کنند و پس از آن کارت معافیت سربازی به آنها ارائه می‌شود.» در صورتی که هر یک از این قهرمانان به سربازی اعزام نشده یا حین انجام خدمت سربازی بوده باشند می‌توانند با ارائه درخواست خود به وزارت ورزش و جوانان نسبت به دریافت معافیت خود اقدام کنند. ثبت درخواست معافیت این افراد فقط باید از طریق وزارت ورزش و جوانان انجام شود.

رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح در مورد بقیه مدال‌آوران تاکید کرد: «برابر قانون به دارندگان مدال‌های برنز و نقره در بازی‌های آسیایی معافیت اعطا نمی‌شود.»

سردار باران چشمه درباره امکان اعطای معافیت به فرزندان بانوان قهرمان در بازی‌های آسیایی نیز گفت: «در خصوص فرزندان بانوان، در قانون چیزی پیش‌بینی نشده که به نظر من این موضوع نیز باید مورد توجه قرار گیرد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها