تصویربرداری از دو مجموعه فاخر ˝پوریای ولی˝ و ˝حماسه میشان˝ تا پایان سال آغاز می‌شود.
کد خبر: ۵۹۹۶۳۹
شمارش معکوس برای کلید خوردن «پوریای ولی» و «حماسه میشان»
به گزارش  روابط‌ عمومی سیما؛تصویربرداری از دو مجموعه فاخر "پوریای ولی" و "حماسه میشان" تا پایان سال آغاز می‌شود. مدیر کل تولیدات الف ویژه معاونت سیما با اعلام این خبر اضافه کرد "پوریای ولی" نام مجموعه عظیم تلویزیونی است که تولید آن تا پایان سال آغاز می‌شود. این سریال شرح حال زندگی پر تحرک پهلوان نامدار ایرانی در قرن هفتم و هشتم هجری (اواسط دوران ایلخانی) به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی می باشد.

وی افزود: پوریای ولی پهلوانی است که در دوران مغول زندگی می‌کرده و از زمان کودکی تا وفات وی در این سریال ترسیم می‌شود در این مجموعه با شخصیت واقعی پوریای ولی آشنا می‌شویم و از ذهنیت معمول ، که صرفا وی را به عنوان پهلوانی کشتی‌گیر می‌شناسند دور شده و به شناختی می‌رسیم که وجوه دینی، علمی و انسانی وی به جامعه معرفی می‌شود. پوریا شخصیتی بسیار قوی دارد به‌طوری که توانسته علاوه بر ایران در جوامع چین، هند و قفقاز نیز تاثیرگذار بوده است و بسیاری از شیعیان شرق آسیا متاثر از این شخصیت بوده‌اند.

گفتنی است ؛ نویسندگی و کارگردانی این سریال را مسعود جعفری جوزانی بر عهده دارد و 36 قسمت متن آن آماده و با رای بالای شورا مصوب شده است.

دکتر تاجبخش فنائیان اضافه کرد: همچنین صادق عاشورپور نگارش مجموعه فاخر "حماسه میشان" را تقریبا به اتمام رسانده است. این اثر توسط رامین عباسی زاده تهیه و بهرامیان آن را کارگردانی می‌کند. "حماسه میشان" ماجرای اشغال دشت میشان در خوزستان را بازگو می‌کند و مبارزات آن عصر در برابر انگلیسی‌ها و داستان شیخ خزعل و آیت‌الله سید کاظم طباطبایی و درگیری‌هایی که منجر به شکست انگلستان شد را به تصویر می‌کشد. امیدواریم تصویربرداری این مجموعه نیز امسال آغاز شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها