مدیرکل اتباع و امور خارجی استاندار تهران از معافیت اتباع خارجی آسیب‌پذیر به ویژه اتباع افغان که در آخرین طرح آمایشی برای شناسایی اتباع بیگانه شناسایی شده اند، از پرداخت هزینه خدمات شهری معاف می شوند.
کد خبر: ۵۸۰۸۸۵
افغان ها هزینه‌های خدمات شهری نمی‌دهند

عیسی موسوی نصب افزود: بر همین اساس تنها افرادی که مشمول این دستورالعمل می‌شوند، باید به ادارات اتباع مراجعه کنند و کسانی که در این گروه قرار نمی‌گیرند، از مراجعات و درخواست‌ها خودداری کنند.

مدیرکل اتباع و امور خارجی استاندار تهران گفت: بر اساس این دستورالعمل، اعضای درجه یک خانواده شهدا با ارائه گواهی بنیاد شهید و امور ایثارگران (پدر، مادر، همسر و فرزند)، فرزندان زنان ایرانی مزدوج با اتباع خارجی که به علت فوت، متارکه یا مفقودیت همسر خارجی حضانت اعضای خانواده بر عهده بانوی ایرانی باشد، جزو مشمولان این طرح هستند.

موسوی‌نسب یادآور شد: همچنین بیماران خاص بر اساس گواهی پزشکی از مراکز بیماری‌های خاص یا سازمان‌های مربوطه، خانواده‌های دارای معلولان جسمی، حرکتی و ذهنی بر اساس گواهی تاییدیه از سازمان بهزیستی و ادارات تابعه، خانواده‌های دارای بیماران صعب‌العلاج یا از کارافتاده بر اساس گواهی از مراکز مربوطه و همچنین مددجویان بی‌سرپرست که گواهی تاییدیه از سازمان بهزیستی داشته باشند نیز جزو اقشاری هستند که از معافیت خدمات شهری بهره‌مند می‌شوند.

به گفته وی، همچنین زنان سرپرست خانوار تبعه خارجی که حضانت فرزندان زیر 15 سال را بر عهده دارند، با ارائه گواهی فوت، فاقدین بضاعت مالی و افرادی که دارای 9 و بیش از 9 نفر اعضای خانواده باشند که پنج نفر از این اعضا بر اساس مستندات زیر 18 سال باشند نیز از مشمولان معافیت خدمات شهری هستند.

به گفته مدیرکل اتباع و امور خارجی استاندار تهران، مردان افغان دارای زن ایرانی که برای ازدواج رسمی تشکیل پرونده‌ داده‌اند، سرپرستان خانوار که به علت از کار افتادگی و دلایل پزشکی، امکان اشتغال به کار را نداشته و فرزندان مذکر بالای 18 سال ندارند، سرپرستان خانوار دارای سن بالای 65 سال فاقد فرزند ذکور بالای 18 سال، مردان بالای 75 سال بدون خانوار و زنان بالای 18 سال بدون خانوار نیز جزو مشمولان این دستورالعمل هستند و از معافیت خدمات شهری بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: همچنین رزمندگانی که بیش از شش ماه در جبهه‌های حق علیه باطل نیز حضور داشته‌اند از 50 درصد تخفیف در پرداخت هزینه‌های خدمات شهری بهره‌مند می‌شوند. ( ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها