معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: برخورد جدی با اتباع خارجی غیرمجاز در دستور کار ویژه قرار دارد و نیروی انتظامی برابر دستورالعمل‌های موجود مکلف به دستگیری و بازگرداندن آنها از اردوگاه ابراهیم آباد اراک به کشورهای خودشان است
کد خبر: ۱۴۲۸۳۲۳

 به گزارش جام جم آنلاین ،بهنام نظری معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: اتباع بیگانه در کشور و استان مرکزی بر اساس دیدگاه محبت‌آمیز، رافت اسلامی و کمک به مظلوم از ۴۴ سال گذشته و حتی در زمان هشت سال دوران دفاع مقدس، پذیرفته شدند.

وی بیان کرد: در آن دوران، در استان‌های شمال غرب، اردوگاهایی برای استقرار این افراد وجود داشت و دکترین و پروتکل کشور در راستای پذیرش اتباع بیگانه بر اساس رافت اسلامی همواره مد نظر بوده، البته در این زمینه یک سری ملاحظات وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: اتباع بیگانه مجازی که در کشور حضور دارند باید برابر ضوابط موجود، خود را وفق دهند و در طرح‌های آمایش شرکت کنند.

نظری عنوان کرد: بر اساس دستورالعمل‌های موجود همه اتباع خارجی که در استان مرکزی حضور دارند و مجاز شناخته شده‌اند، دارای کارت هویتی هستند و در سه شهرستان اراک، ساوه و دلیجان استقرار دارند.

وی گفت: بر اساس دستورالعمل‌های موجود و قوانین داخلی، این افراد مکلف هستند در چارچوب قوانین موجود فعالیت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: روی سخن قانون با افرادی است که به صورت غیرمجاز در کشور و استان مرکزی حضور دارند، لفظ غیرمجاز می‌تواند ملاحضات امنیتی، اجتماعی و بهداشتی را برای کشور به همراه داشته باشد.

نظری اظهار کرد: ورود اتباع بیگانه غیرمجاز از هر کشوری به استان مرکزی ممنوع است و با توجه به شرایط جدیدی که در کشور همسایه رخ داده، قوانین سخت گیرانه‌تری در خصوص اتباع غیرمجاز مد نظر قرار گرفته است و این مهم در نشست‌های مختلف سه شهرستان اراک، ساوه و دلیجان، تاکید شده است.

وی گفت: برخورد با اتباع مجاز و شناسایی شده در کشور، مانند هموطنان ایرانی است اما ابتاع غیرمجاز باید ترد شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: کارفرمایان و پیمانکاران این استان باید توجه کنند که استفاده از اتباع خارجی غیرمجاز در واحدهای تجاری، صنفی، کارخانه‌جات و معادن ممنوع است و با متخلفان در این زمینه برخورد جدی صورت می‌گیرد.

حدود ۶۰ هزار اتباع بیگانه مجاز در سه شهرستان اراک، ساوه و دلیجان سکونت دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها