قاسمی نامزد بخش اصلی جشنواره پژواک مطرح کرد:

زندگی یک غسال سوژه مستند رادیویی شد

صدابردار برگزیده جشنواره پژواک مطرح کرد:

صدابرداری مستندهای رادیویی دشوار است

مجید آیینه که توانست برگزیده سومین دوره جشنواره پژواک در بخش صدابرداری شود، گفت: پیشنهاد می‌کنم دوستانی که قصد دارند کار مستندسازی را به صورت حرفه‌ای انجام دهند، باید تا جایی که می‌توانند از دستگاه ها، امکانات و تجهیزات حرفه‌ای استفاده کنند و زمان کافی هم بگذارند.
مجید آیینه که توانست برگزیده سومین دوره جشنواره پژواک در بخش صدابرداری شود، گفت: پیشنهاد می‌کنم دوستانی که قصد دارند کار مستندسازی را به صورت حرفه‌ای انجام دهند، باید تا جایی که می‌توانند از دستگاه ها، امکانات و تجهیزات حرفه‌ای استفاده کنند و زمان کافی هم بگذارند.
کد خبر: ۱۴۵۵۸۰۵

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری سومین دوره جشنواره ملی رادیویی پژواک، مجید آیینه صدابردار برگزیده جشنواره با بیان اینکه جشنواره پژواک بر روند احیای مستندسازی در رادیو تاثیر گذاشته، گفت: هنگام ارسال آثار شاهد این بودم که در محیط رادیو چقدر برنامه سازان دنبال این هستند که آثار خود را تولید و برای جشنواره ارسال کنند. این نشانه پیشرفت مستند در برنامه سازی رادیو است.

آیینه با بیان اینکه صدابرداری جزو ارکان اصلی یک برنامه رادیویی است، ادامه داد: صدابرداری در برنامه های مستند به دو صورت انجام می شود. در روش اول صدا باید سر صحنه ضبط شود که این موضوع به تبحر صدابردار بستگی دراد که صداهای اضافه را ضبط نکند. تعدادی از مستندها، آرشیویی هستند و باید صداهایی را از آرشیو استخراج کرده و بعد از میکس در دل مستند بهره برد. به نظرم صدابرداری مستندهای رادیویی سخت تر است.

آیینه تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم دوستانی که قصد دارند کار مستندسازی را به صورت حرفه‌ای انجام دهند باید تا جایی که می توانند از دستگاه ها، امکانات و تجهیزات حرفه ای استفاده کنند و زمان لازم را بگذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها