مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از آمادگی کامل ۴۳۶ نفر نیروی راهدار برای مقابله با سیلاب احتمالی در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۵۵۶۰۲

به گزارش جام جم آنلاین همدان، مهرداد آهکی گفت: با توجه به بارش‌های چند روز اخیر هم‌اکنون ۴۳۶ نفر نیروی راهدار با استفاده از ۳۱۳ دستگاه از ماشین‌آلات راهداری در ۲۵ راهدارخانه و نقاط مستعد سیلاب در محورهای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی استان مستقر شده‌اند و مشغول پایش و کنترل آب‌دهی پل‌ها و آبروها هستند.

وی تصریح کرد: تمهیدات لازم برای کنترل سیلاب‌های احتمالی و هدایت آب‌های سطحی به خارج سطح جاده توسط عوامل راهداری انجام شده که از جمله آن تهیه لوله‌های کاروگیت، تهیه باکس‌های بتنی، تعمیر رادیه پل‌ها بزرگ و تنقیه و لایروبی داهانه پل‌ها و آبرو است.

آهکی ادامه داد: در سال گذشته نیز بیش از ۱۸۰۰ دستگاه پل و آبرو تنقیه و لایروبی شد که این اقدام نقش بسزایی در کنترل سیلاب‌ها، هدایت آب‌های سطحی، افزایش آب گذری پل‌ها و جلوگیری از آسیب‌های شدید به ابنیه فنی راه‌ها دارد.

وی در پایان یادآور شد: در محورهای استان همدان افزون بر ۹۰۰۰ دستگاه پل و آبرو وجود دارد که در سال گذشته عملیات ثبت اطلاعات شناسنامه فنی و بازرسی پل‌ها و ابنیه فنی استان همدان تکمیل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها