سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد؛

لزوم مبارزه با مگس ميوه با اولويت كانون كوبی

مدیر جهاد کشاورزی ساری خبر داد:

معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از معرفی 14 میلیارد و 526 میلیون ریال تسهیلات برای اصلاح و توسعهٔ باغات در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۵۳۵۱۸

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،سید اسماعیل علوی اظهار کرد: به منظور اصلاح و توسعه باغات از محل قانون بودجه 1401 مصوب آیین نامه اجرایی پرداخت یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی بخش کشاورزی 19 باغدار شهرستان ساری برای دریافت 14 میلیارد و 526 میلیون ریال تسهیلات به بانک عامل معرفی شدند. 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری افزود: 36 میلیارد و412  میلیون ریال تسهیلات کمک های فنی و اعتباری اصلاح و توسعهٔ 79 هکتار از باغات این شهرستان برای دریافت تسهیلات در کارگروه اعطای تسهیلات بررسی و تایید شد.  

 

وی با بیان اصلاح و احیای باغات درجه 2 با عملیات هرس، حذف و جایگزینی درختان فرسوده، تغذیه، افزایش ماده آلی خاک، اصلاح و بهبود سیستم آبیاری و مدیریت کشت باغ در دستورکار قرار دارد، گفت: طرح اصلاح، احیا، جایگزینی و توسعه باغات به منظور افزایش تولید محصولات باغی با حمایت مستقیم دولت میسر می شود.

 

این مسوول خاطرنشان کرد: با بهره گیری از این فرصت زمینه‌ای برای حفاظت از منابع طبیعی با مشارکت مردم، افزایش اشتغال و سطح تولید محصولات باغی نیز فراهم می شود. 

 

علوی اظهار کرد: شهرستان ساری دارای 26 هزار هکتار باغات مرکبات و سیاه ریشه است و نهال به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای تحول بخش باغبانی برای مقابله با تنش های محیطی، بیولوژیکی همواره مورد توجه باغداران قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها