معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در سال گذشته با توزیع مستقیم بیش از 31 هزار دستگاه انواع تراکتور زراعی و باغی بین کشاورزان زحمتکش کشور توانست 0.17 اسب بخار در هکتار در ارتقاء ضریب مکانیزاسیون کشاورزی نقش آفرینی کند.
کد خبر: ۱۴۵۳۱۴۱
نویسنده امین بیل ساز

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: ناصر قربانیان افزود: توان تراکتورهای توزیعی سال گذشته تراکتورسازی که براساس آن ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی سنجیده می شود در مجموع 2 میلیون و 696 هزار و 688 اسب بخار می باشد.

وی اعداد و ارقام سال 1401 و نقش تراکتورسازی در این بخش را نیز 0.15 درصد اعلام و اضافه کرد: این رقم با توزیع بیش از 27 هزار دستگاه انواع تراکتور و با مجموع توان 2 میلیون و 288 هزار و 371 اسب بخار در آن سال محقق شده است.

قربانیان تاکید کرد: رقم توزیع تراکتور و جایگاه آن در مکانیزاسیون برای سال 1400 نیز 0.11 درصد با توزیع بیش از 20 هزار دستگاه و یک میلیون و 698 هزار و 290 اسب بخار می باشد، این در حالی است که در این مهم صرفا با سرمایه گذاری شخصی کشاورزان کشور محقق گردیده است .

این مقام مسئول در حوزه صنعت، کسب و کار کشور با یادآوری اینکه متاسفانه از نیمه دوم سال 1400 اعطای تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان خریدار تراکتور بدون هیچگونه مرجع قانونی متوقف شده اظهار داشت: باوجود نبود تسهیلات تراکتورسازی همچنان سیر صعودی در توزیع تراکتور و توان حاصل از آن و به تبع نقش در افزایش ضریب مکانیزاسیون را تجربه کرده و این حکایت از جایگاه تراکتورسازی به تنهایی در افزایش ضریب مکانیزاسیون وتوسعه عملیات ماشینی ، تسهیل و کاهش صعوبت انجام عملیات زراعی و باغی ، دام و... و در نهایت رفاه بهره برداران کشور، علی رغم عدم همکاری و همراهی ها نهادهای مرتبط دارد.

وی در پایان یادآور شد گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در صورت تامین منابع بانکی، آمادگی لازم در فروش تسهیلاتی انواع تراکتور را دارد .

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها