برای شناسایی به موقع بیماری ها

طرح سلامت ایرانیان اجرا می شود

پیشکسوت و متخصص بیماری‌های پوست و مو و زیبایی با بیان اینکه بیماری پوستی در استان همدان هیچ‌گونه افزایشی نداشته است، گفت: آب باعث افزایش بیماری پوستی نمی‌شود؛ بلکه بیماری‌های پوستی به دلیل خشکی پوست رخ می‌دهد که مردم در مناطق کوهستانی، سرد و خشک و مناطق دور از  دریا بیشتر از سایر نقاط  به بیماری‌های پوستی همچون اگزما، لکه‌های پوستی و... مبتلا می شوند. 
کد خبر: ۱۴۵۳۰۰۴

به گزارش جام جم آنلاین همدان، دکتر محمود فرشچیان با بیان اینکه بیش از 10 درصد مردم دنیا به بیماری خشکی پوست و اگزما مبتلا هستند، اظهار داشت: شیوع بیماری اگزما و خشکی پوست در مناطق خشک و کوهستانی همچون همدان، یزد و کرمان بیشتر از سایر استان‌ها است.

متخصص بیماری‌های پوست و مو و زیبایی افزود: مهم‌ترین و شایع‌ترین نوع اگزما در حال حاضر اگزمای آتوپیک است که فرد به علت مشکلاتی همچون آلرژیک،  خشکی پوست به این نوع اگزما مبتلا می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه‌ به شدت ابتلا به اگزمای آتوپیک نواحی درگیر متفاوت است به‌طوری‌که امکان دارد موجب ایجاد تاول خارش‌دار بر روی کف دست، انگشتان دست و گاهی اوقات بر روی پا کند.

دکتر فرشچیان با بیان اینکه دلیل زیاد بودن اگزما و خشکی پوست در استان همدان فقط مربوط به آب‌وهوای کوهستانی و خشک است و ارتباطی به  آب و سایر عوامل مرتبط با آن ندارد، گفت: آب باعث افزایش رطوبت پوست می‌شود و هر عاملی که رطوبت پوست را افزایش دهد بیماری اگزما را کاهش می‌دهد.

متخصص بیماری‌های پوست و مو و زیبایی بیان کرد: استفاده از آب برای درمان  اگزما و خشکی پوست توصیه و تجویز می‌شود.

وی با بیان اینکه ریزش صد تار مو در روز طبیعی است، ادامه داد: در حالت طبیعی و روتین روزانه صد تار مو می‌ریزد و صد تار مو جایگزین آن می‌شود و این موضوع هم ارتباطی با آب ندارد.

متخصص بیماری‌های پوست و مو و زیبایی با بیان اینکه هیچ ریزش مو غیرطبیعی در استان همدان وجود ندارد، عنوان کرد: استفاده از آب در بیماری ریزش مو به دلیل تأثیری که بر کاهش چربی مو و افزایش رشد مو دارد توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه  نور مستقیم  و نحوه تابش آفتاب باعث ایجاد لکه‌های پوستی در خانم‌ها و آقایان می‌شود، تأکید کرد: به دلیل زیاد بودن هورمون استروژن و پروژسترون در بانوان و اختلال  این هورمون‌ها با نور آفتان میزان بیماری لکه‌های پوستی در خانم‌ها بیشتر از آقایان است.

دکتر فرشچیان اظهار داشت: به دلیل آب‌وهوای کوهستانی استان همدان و زیاد بودن روزهای آفتابی  در این استان بیماری  لکه‌های پوستی نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است، استفاده از کرم ضدآفتاب به‌صورت مستمر و مرتب  برای این بیماران توصیه می‌شود.

متخصص بیماری‌های پوست و مو و زیبایی ضمن اشاره شایعات که از زبان ایشان در فضای مجازی مبنی بر افزایش بیماری‌های پوستی به علت آب آلوده منتشرشده است، گفت: اصلاً چنین ادعایی را قبول ندارم و تاکنون علت هیچ بیماری پوستی را آب تشخیص نداده‌ام  و این ادعا از لحاظ علمی صحت ندارد.

وی افزود: تمام تشخیص و گفته‌های بنده بر اساس ادعاهای علمی است در هیچ کتاب علمی به ارتباط آب و افزایش  بیماری‌های پوستی اشاره نشده است.

پیشکسوت و متخصص بیماری های پوست و مو و زیبایی در پایان خاطرنشان کرد: مردم به حواشی فضای مجازی توجه نکنند و مطالب مربوط به‌ سلامت و درمان را فقط از پزشکان متخصص مطالبه کنند و هرگونه خطر بهداشتی و درمانی از طریق کادر درمان به اطلاع مردم خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها