برابر با اخباری که چند روز گذشته منتشر شده بود رژیم اشغالگر قدس برای بازیابی آبروی از دست رفته خود اعلام کرده بود که دست به اقدام متقابل علیه جمهوری اسلامی ایران خواهد زد.
برابر با اخباری که چند روز گذشته منتشر شده بود رژیم اشغالگر قدس برای بازیابی آبروی از دست رفته خود اعلام کرده بود که دست به اقدام متقابل علیه جمهوری اسلامی ایران خواهد زد.
کد خبر: ۱۴۵۲۸۹۶
نویسنده مهدی خانعلی زاده کارشناس حوزه روابط بین الملل

این در حالی بود که بازدارندگی افسانه‌ای این رژیم که بار‌ها در رسانه‌ها از آن به عنوان یکی از پایه‌های قدرت اسرائیل یاد می‌شد در پی عملیات کوبنده وعده صادق زیر سوال رفت. طبعا رژیم صهیونیستی برای رهایی از این رسوایی چاره‌ای نمی‌دید که دوباره ابهت خیالی خود را حداقل در عرصه تبلیغی احیا کند. بر همین اساس مقامات اسرائیل در پی آن بودند تا براساس یک طرح و برنامه‌ای، عملیاتی را علیه خاک جمهوری اسلامی ایران انجام دهد.

 با این وصف، به دلیل هزینه سنگینی که این عملیات در پی داشت هیچکدام از همراهان و حمایت رژیم اشغالگر قدس با مقامات اسرائیلی در این برنامه همراهی نکردند. مضاف بر اینکه ایالات متحده و دولت وقت آمریکا هم به یکی از مخالفان جدی این برنامه تبدیل شده بود. همین مساله باعث شد تا زمینه برای انجام عملیاتی در پاسخ به وعده صادق جمهوری اسلامی اساسا فراهم نشود. 


خبری هم آمده بود مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها در پی آن بودند تا زمینه‌ای را فراهم کنند تا در صورت موافقت ایران، اسرائیلی یک عملیات نمادین در کشورمان انجام بدهند و ماجرا از نظر آن‌ها تمام شود، اما جمهوری اسلامی با چنین طرحی مخالفت کرد و با صراحت بر این نکته تاکید داشت که در صورت انجام هر اتفاقی واکنشی جدی نشان خواهد داد.

 به نظر می‌رسد با توجه به اینکه اولین واکنش‌ها هم از سوی آمریکایی‌ها بود و اقدام صورت گرفته از سوی رژیم اشغالگر قدس بسیار سطح پایین و خنده داری امروز انجام شد مقامات ایالات متحده به عنوان حمله اسرائیل به منافع جمهوری اسلامی در نظر گرفتند و بلافاصله بعد از این رخداد بسیار سریع اعلام کردند که با توجه به انجام عملیات متقابل از سوی اسرائیل دیگر از این پس تنش‌ها افزایش پیدا نمی‌کند بنابراین انجام این عملیات مضحک را باید یک طراحی از سوی آمریکایی‌ها بود تا بتواند زمینه را برای هدایت و مدیریت افکار عمومی در داخل سرزمین‌های اشغالی فراهم کند و هم از تنش بیشتر جلوگیری کند.

از این رو، انجام عملیات رژیم صهیونیستی با سه کوادکوپتری را که بسیار ساده و با برد کم صورت گرفته و حتی هیچکدام از آن‌ها وارد حریمی نشدند و از همان ابتدا مورد هدف پدافند جمهوری اسلامی قرار گرفتند باید در راستای پایان دادن به ماجراجویی‌های اسرائیل و جلوگیری از دست زدن به یک اقدام ضد امنیتی ملی آمریکا تلقی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها