استاندار هرمزگان گفت: با همکاری سازمان انرژی اتمی، مدرسه ویژه صنعت هسته‌ای در بندرعباس تاسیس شده است.
استاندار هرمزگان گفت: با همکاری سازمان انرژی اتمی، مدرسه ویژه صنعت هسته‌ای در بندرعباس تاسیس شده است.
کد خبر: ۱۴۵۱۹۰۷

هرمزگان-جام جم انلاین-استاندار هرمزگان گفت: با همکاری سازمان انرژی اتمی، مدرسه ویژه صنعت هسته‌ای در بندرعباس تاسیس شده است.

مهدی دوستی در نشست شورای آموزش و پرورش افزود: تاسیس این مدرسه بعنوان یکی از کار‌های ماندگار شورای آموزش و پرورش می‌تواند تاثیر بسزایی در توسعه منابع انسانی هرمزگان داشته باشد.


وی همچنین بر لزوم تقویت هنرستان تخصصی معدن (هنرستان شهید صابری بندرخمیر) تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد از ظرفیت شرکت‌های معدنی برای ارتقای سطح آموزش و برگزاری بازدید‌های میدانی از معادن فعال استفاده شود.


استاندار هرمزگان با اشاره به لزوم راه‌اندازی مدرسه تجارت در هرمزگان افزود: لازم است نامه‌هایی برای گمرک ایران و اتاق بازرگانی کشور ارسال و از ظرفیت آنها برای راه‌اندازی مدرسه تجارت همچنین تدوین سرفصل‌های درسی این رشته در استان بهره گرفته شود.


دوستی گفت: آموزش و پرورش در حوزه پرورشی باید بتواند به بسیاری از پرسش‌های دانش‌آموزان پاسخ دهد و بتواند دانش‌آموزان را معتقد به مبانی نظام و انقلاب اسلامی تربیت کند و برای این مهم می‌تواند کتاب صعود چهل ساله، برگزاری اردو‌های راهیان پیشرفت و موارد اینچنینی را مبنا قرار دهد.


وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: همه اعضای شورای آموزش و پرورش باید این سند را مطالعه کنند و به ساحت‌های اعتقادی، عبادی و اخلاقی که یکی از محور‌های سند تحول است توجه ویژه‌ای شود.
استاندار هرمزگان با اشاره به عقب‌ماندگی تاریخی استان در بحث سرانه زیرساخت‌های آموزشی در مرکز استان، گفت: همه ظرفیت‌ها در استان باید بسیج شود تا بتوانیم کمبود سرانه آموزشی را جبران کنیم.
دوستی بر ایجاد و توسعه ارتباطات دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: باید از ظرفیت افراد موفق استان به‌ویژه کسانی‌که فاصله سنی کمی با دانش‌آموزان دارند استفاده شود، همچنین رفت و آمد‌ها بین صنایع و مدارس افزایش یابد.

 

رئیس شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان، گفت: ضعف دیگر استان در پایین بودن میانگین نمرات است از این رو باید شبه امتحانات و امتحانات نهایی پیش‌رو را به بالاترین کیفیت برگزار کنیم ضمن اینکه تدریس همه سرفصل‌های درسی و برگزاری همه کلاس‌ها تا آخرین روزی که آموزش و پرورش تعریف کرده مورد تاکید است.


دوستی عمق‌بخشی به فعالیت‌های سال گذشته را از دیگر ضروریات آموزش و پرورش در سال جاری دانست و گفت: باید از ظرفیت‌های موجود برای تقویت ارتباط مدرسه و دانشگاه‌ها تلاش کنیم و طرحی را که برای لحاظ شدن واحد‌هایی از هنرستان‌ها در دوره کارشناسی آغاز کرده‌ایم در شورای عالی انقلاب فرهنگی نهایی کنیم.


وی بر لزوم اجرای طرح مولدسازی نیز تاکید کرد و گفت: ساخت ۷۰۰ کلاس درس در سال جاری به منابع بالایی نیاز دارد و استفاده از ظرفیت مولدسازی در این حوزه نیز مورد تاکید است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها