رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های اسلامشهر و ری گفت: اکثر طرح‌های هادی اسلامشهر دارای اعتبار هستند و چهار مورد در سال جاری بازنگری و ابلاغ شده‌اند و برای تعدادی هم مشاور انتخاب شده و دو طرح نیز در دست نقشه‌برداری است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های اسلامشهر و ری گفت: اکثر طرح‌های هادی اسلامشهر دارای اعتبار هستند و چهار مورد در سال جاری بازنگری و ابلاغ شده‌اند و برای تعدادی هم مشاور انتخاب شده و دو طرح نیز در دست نقشه‌برداری است.
کد خبر: ۱۴۴۹۴۷۶

مهدی نخعی، رئیس بنیاد مسکن شهرستان‌های ری و اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار پویا، درباره آخرین وضعیت طرح‌های هادی روستایی شهرستان اسلامشهر مبنی بر اینکه چه تعداد از روستا‌ها مشمول بازنگری این طرح شده‌اند، گفت: اکثر روستا‌های شهرستان اسلامشهر موعد بازنگری‌ طرحشان به اتمام رسیده بود و به دلیل عدم تأمین منابع مالی امکان تهیه طرح جدید وجود نداشت. اما با پیگیری‌های آقای شریفیان نماینده مجلس، آقای حبیبی فرماندار و اهتمام ویژه مهندس زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان با جذب اعتبارات ویژه به نتایج خوبی رسیدیم که در سال جاری بازنگری طرح هادی چهار روستای حسن آباد خالصه، علی آباد قاجار، حسین آباد و چیچکلو با تشکیل جلسات کارشناسی مستمر، به تأیید کارگروه زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی استان رسید و اخیراً ابلاغ شد.

وی افزود: اعتباراتی که مرتبط با طرح‌های هادی هستند بیشتر از محل تملک دارایی است و از این طریق اقدامات لازم را برای اجرای طرح‌های هادی انجام می‌دهیم و خوشبختانه اقدامات خوبی هم در این زمینه و براساس مصوبات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان صورت گرفته است.

نخعی در این رابطه افزود: به عنوان مثال اخیراً عملیات آسفالت‌ریزی روستای گلدسته را به پایان رساندیم و به طور کلی باید گفت در اجرای طرح هادی تقریباً همه روستا‌های شهرستان اسلامشهر حداقل یک بار شامل اجرای این طرح شده‌اند و خوشبختانه معابر خاکی منهای مقداری که جدیداً به این طرح الحاق شده‌اند و یا ساخت و ساز‌هایی که به تازگی شکل گرفته‌اند، نداریم و لذا همه معابر روستا‌های اسلامشهر آسفالت شده‌اند و روستا‌هایی مانند چیچکلو که جدیداً به بافت مصوب طرح هادی الحاق شده‌اند، ان‌شاءالله بعد از فراهم کردن زیرساخت‌های لازم آسفالت خواهیم کرد.

وی درباره برنامه‌های پیش روی بنیاد مسکن برای احداث واحد‌های مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن گفت: در شهرستان اسلامشهر زمینی به وسعت ۹.۹ هکتار بابت طرح نهضت ملی مسکن به بافت روستای ده‌عباس الحاق شد که قرار است ۷۷۰ واحد مسکونی در این اراضی ساخته شوند و در این راستا ماشین‌آلات را مستقر کرده‌ایم، امیدواریم با رفع موانع عملیات عمرانی آن آغاز شود.

نخعی درباره تسهیلات طرح ویژه بسهازی مسکن روستایی گفت: یک سری تسهیلات در این راستا با هدف مقاوم‌سازی و بهسازی بافت‌های فرسوده روستایی تخصیص داده شده‌اند و حتی به شهر‌های با جمعیتی کمتر از ۲۵ هزار نفر تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه پرداخت شده‌اند که رقمش معادل ۳۵۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی روستایی است.

وی اظهار کرد: سهمیه‌هایی هم که برای ما در نظر گرفته‌اند موقت هستند و اگر بسترهایش فراهم شوند می‌توانیم تا هزار واحد برای شهرستان سهمیه در نظر بگیریم، ولی فعلاً ۲۰۰ واحد سهمیه داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها