یزد- مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت:عدم رعایت خالص فروشی شیرینی، کم فروشی تلقی وجرایم خاص خود را به دنبال دارد.
کد خبر: ۱۴۴۸۹۹۳

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، حمید مطهری درآستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: طرح های خالص فروشی شیرینی، پایش کم فروشی، عیدانه و ویژه ماه مبارک رمضان، چونان گذشته و همزمان با سراسر کشوربا قوت تمام دنبال می شود.

مدیرکل استاندارد استان یزد گفت: طرح های مذکور با محورهای نظارت بر کیفیت کالاها و خدمات، در مراکزی نظیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رستوران‌ها، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار، مراکز اقامتی، میادین میوه و تره‌بار، خدمات قالیشویی و مراکز فروش شیرینی و آجیل، اجرا می شود.

مطهری با اشاره به طرح خالص فروشی در شیرینی فروشی‌های استان تصریح کرد: براساس این طرح باید هزینه جعبه شیرینی هنگام فروش انواع شیرینی به طور مجزا محاسبه شود وفروشندگان مجاز نیستند جعبه را به قیمت شیرینی محاسبه نمایند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در طرح یاد شده شیرینی فروشی‌ها موظف به تعیین قیمت و وزن جعبه و خالص شیرینی به شکل جداگانه هستند و عدم رعایت این مساله، کم فروشی تلقی می‌شود و واحدهای متخلف به تعزیرات معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه این طرح از یکسال گذشته در استان اغاز شده است گفت: در ابتدای این طرح فقط پنج درصد شیرینی فروشی های استان خالص فروشی شیرینی را رعایت می کردند که اکنون این رقم به ۷۰ درصد رسیده است.

مدیرکل استاندارد استان یزد یادآور شد: درادامه اجرای این طرح، در برخی موارد شیرینی فروشی ها در استان یزد، یکصد و ۵۰ میلیون ریال جریمه شدند.

حمید مطهری در مورد طرح‌های پایش کم‌فروشی در واحدهای تولیدی استان گفت: جای بسی مباهات است که کم فروشی در واحدهای تولیدی استان نسبت به میانگین کشوری کمتر است.

وی با بیان اینکه هر هفته بطور متوسط هشت واحد تولیدی بزرگ صنعتی مورد پایش قرار می گیرد افزود: میانگین کم فروشی این واحدها در کشور بین ۲.۵ تا ۲.۹ درصد است که این رقم در استان ۲.۱ تا ۲.۲ درصد می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها