افزایش 4 میلیونی کاشت درخت در ‌قزوین‌
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین

افزایش 4 میلیونی کاشت درخت در ‌قزوین‌

طرح کتابخانه‌گردی در ۷۲ کتابخانه خراسان جنوبی به مناسبت بیستمین سالروز تاسیس کتابخانه‌های عمومی اجرا شد.
کد خبر: ۱۴۴۸۰۹۱

به گزارش جام جم آنلاین،مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: در این طرح ملی که از پانزدهم اسفند آغاز شده، مردم و مسئولان با حضور در کتابخانه‌های مناطق شهری و روستایی از نزدیک با فعالیت‌ها و خدمات متنوع و تخصصی کتابخانه‌ها آشنا می‌شوند.
محمود حاجی افزود: در حاشیه بازدید از کتابخانه‌ها و گفتگو با کتابداران، آن دسته از مسئولان، دانش‌آموزان، دانشجویان و آحاد مردم که علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی هستند به صورت رایگان به عضویت این نهاد فرهنگی در می‌آیند.

وی گفت: ۱۰ درصد جمعیت استان در کتابخانه‌های عمومی عضو هستند و در این زمینه خراسان جنوبی براساس جمعیت رتبه دوم کشور را دارد و در پایان سال با اجرای طرح کتابخانه‌گردی، تعداد اعضا افزایش خواهد یافت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی شمار اعضای کتابخانه‌های استان را ۷۰ هزار و ۹۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: مدت عضویت در کتابخانه‌ها سالانه است و در پایان دوره یک ساله در صورت درخواست کاربر تمدید می‌شود.
حاجی افزود: اکنون ۸۴ کتابخانه در استان خراسان جنوبی فعال است که از این تعداد یک کتابخانه مستقل، ۱۱ مورد مشارکتی و ۷۲ کتابخانه مستقیم زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی هستند و از کتابخانه‌های نهادی نیز ۲ کتابخانه سیار، ۲۸ مورد روستایی و ۵۴ کتابخانه شهری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها