یک واحد غیرمجاز تولید و بسته بندی ساندویچ سرد در اردبیل شناسایی و پلمب شد.
کد خبر: ۱۴۴۳۷۶۱

به گزارش جام جم آنلاین،و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، علیرضا آقاجعفری معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: یک واحد غیرمجاز تهیه و بسته بندی ساندویچ سرد در شهر اردبیل توسط کارشناسان نظارت بر مواد غذایی این معاونت پلمب و فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.
وی افزود: این واحد فاقد هرگونه مجوز صنفی و صنعتی بوده و اقدام به تهیه و بسته بندی ساندویچ سرد در شرایط غیربهداشتی با استفاده از برچسب‌های دارای شماره پروانه بهداشتی ساخت جعلی و سیب سلامت (آرم سازمان غذا و دارو) جعلی می‌کرد که توسط بازرسان نظارت بر موادغذایی معاونت غذاودارو دانشگاه، پلمب و محصولات تولیدی توقیف و متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.
آقاجعفری بیان کرد: با توجه به اهمیت مسئله صیانت از حقوق مصرف کنندگان، نظارت و رسیدگی بر واحد‌های تولیدی با حداکثر توان توسط کارشناسان مدیریت نظارت بر موادغذایی معاونت غذاودارو دانشگاه انجام شده و مردم نیز باید از خرید و مصرف انواع ساندویچ‌های سرد فاقد پروانه بهداشتی خودداری نمایند.
وی بیان کرد: مردم در زمان خرید و تهیه محصولات غذایی، حتما به پروانه بهداشتی ساخت و تاریخ تولید و انقضا و شرایط نگهداری آن توجه کنند، چون متأسفانه اکثر برند‌های نامعتبر و جعلی در کارگاه‌های زیرزمینی و شرایط بسیار نامطلوب بهداشتی تهیه می‌شوند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: مصرف کنندگان عزیز می‌توانند جهت اطمینان از صحت و جعلی نبودن شماره پروانه ساخت محصولات خوراکی و آشامیدنی از طریق ساملانه استعلام پروانه‌های بهداشتی سازمان غذاو دارو fdacrm.ir اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها