همزمان با سالروز شهادت «سید محمد حسین علم‌الهدی» مستند «روزی که پروانه شدیم» مروری بر زندگی و فعالیت های سیاسی این شهید دارد.
کد خبر: ۱۴۳۹۴۵۲

روایتی از زندگی و فعالیت‌های «سید محمدحسین علم‌الهدی»

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، «سید حسین علم‌الهدی» از فعالان قبل و بعد از انقلاب ۵۷ و فرمانده سپاه پاسداران هویزه در جنگ ایران و عراق بود. وی در 16 دی، وقتی 22 ساله بود، در عملیات نصر به شهادت رسید.

«علم الهدی» به عنوان فرمانده سپاه هویزه از محور (جنوب هویزه) چند کیلومتر قبل تر از تانک‌ها حرکت می‌کند. در ابتدا وی و یارانش (سپاه پاسداران هویزه و جمعی از دانشجویان پیرو خط امام) موفق عمل می‌کنند به‌طوری‌که در مدت ۵ ساعت از شروع عملیات ۲۰ کیلومتر از اراضی اشغالی را آزاد و چند هزار عراقی را اسیر می‌کنند. پس از پاتک عراق، از سوی فرماندهی ارتش، به نیروهای زرهی دستور عقب‌نشینی داده می‌شود. به دلیل نابسامانی اوضاع این دستور به بعضی از واحدها از جمله «علم‌الهدی» و ۶۰ تن از یارانش با وجود داشتن بی‌سیم ابلاغ نمی‌شود و آن‌ها بی‌خبر از عقب‌نشینی تانک‌ها در دام نظامیان عراقی می‌افتند و پس از انهدام تعداد زیادی از تانک‌های عراقی و شهید شدن یارانش، وی مورد اصابت گلوله سه تانک قرار می‌گیرد و شهید می‌شود.

 سرانجام،16 ماه پس از شهید شدن او، طی عملیات بیت‌المقدس این اراضی مجدداً بازپس گرفته شد و با تلاش گروه‌های تفحص پیکرهای شهدا به سختی شناسایی شدند.

 تینا میرکریمی تهیه کننده مستند «روزی که پروانه شدیم» شنبه 16 دی گفت: در این مستند خاطرات خانواده و همرزمان «علم الهدی» روایت می‌شود.

 شایان ذکر است مستند «روزی که پروانه شدیم» از شنبه تا پنج شنبه ساعت 14:50 از رادیو ایران پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها