بیش از ۹۱ درصد خانوار‌های روستا‌های بیش از ۲۰ خانوار خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۱۴۳۸۸۷۱

به گزارش جام جم آنلاین،مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۳۱۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.
بهی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم با سرمایه گذاری و تأمین اعتباری که از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات صورت گرفته ۳۱۱ روستای بیش از ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند که حدود ۳۰ هزار خانوار روستایی را شامل می‌شود.


وی گفت: بیش از ۸۰ درصد روستا‌های بیش از ۲۰ خانوار استان که جزو تکلیف قانونی در برنامه ششم توسعه بوده از اتصال به شبکه ملی اطلاعات برخوردار شده، اما از حیث جمعیتی روستا‌های متصل به شبکه ملی اطلاعات بیش از ۹۱ درصد خانواری در روستا‌های بیش از ۲۰ خانوار استان بهره‌مند از این شبکه و اینترنت پرسرعت هستند.


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی افزود: در تلاش هستیم باقی مانده روستا‌های بیش از ۲۰ خانوار استان تا پایان سال جاری بهره مندی آن‌ها از شبکه ملی اطلاعات به بیش از ۹۵ درصد برسد.

وی با بیان اینکه در برنامه سال جاری بیش از ۲۵۰ کیلومتر توسعه فیبر نوری در استان در دستور کار است، گفت: به همین میزان در سال آینده در دستور کار است تا روستا‌هایی که پهنای باند کافی ندارند و اهالی آن روستا‌ها رضایت کامل برایشان تأمین نشده بر بستر فیبر نوری، سایت و مراکز مخابراتی از پهنای باند کافی برخوردار شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها