به مناسبت هفته ملی مهارت؛

بوشهرپایتخت مهارت آموزی و انرژی کشور

سرپرست اداره کل آموزش فنی حرفه‌ای کردستان گفت: سالانه 18 هزار نفر در کردستان آموزش‌های مهارتی را در بخش‌های دولتی و خصوصی فرا می‌گیرند.
کد خبر: ۱۴۳۷۴۳۶
نویسنده سید دارا سیدعباسی

جام جم آنلاین، سید علی علوی  در دیدار با با نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه مهارت‌آموزی یکی از نیازهای اولویت‌دار و ضروری جامعه است، اظهار کرد: ایجاد اشتغال و توسعه آموزش‌های مهارتی مورد توجه جدی فنی و حرفه‌ای است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی حرفه ای استان کردستان اضافه کرد: در این راستا باید مهارت آموزی در جامعه به شیوه خاصی دنبال شود ونیروی انسانی ماهر می‌تواند نقش تاثیرگذاری در روند تولید جامعه داشته باشد.

وی با بیان اینکه برخورداری از دانش، مهارت و آشنایی با فناوری و تکنولوژی روز از مولفه‌های نیروی انسانی توانمند است، یادآور شد: سازمان آموزش فنی حرفه‌ای می‌تواند این توانایی‌ها را در افراد ایجاد کند.

سرپرست اداره کل آموزش فنی حرفه‌ای استان کردستان با بیان اینکه نیروی انسانی بزرگ‌ترین منبعی است که هر سازمانی بعهده دارد، گفت: فنی و حرفه‌ای با ارائه آموزش‌های مهارتی به نیروی انسانی می‌تواند نقش مهمی در تولید نیروی ماهر و خلاق در جامعه ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای را یکی از نهادهایی است که در راستای توسعه اشتغال و توسعه اقتصادی فعالیت می‌کند، بیان کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری شده است آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای تحقق شعار سال برنامه‌ها و فعالیت‌ها ی خود را دنبال می‌کند.

علوی با اعلام اینکه سالانه ۱۸ هزار نفر در این استان آموزش‌های مهارتی را در بخش‌های دولتی و خصوصی فرا می‌گیرند، یادآور شد: مقوله آموزش و کسب مهارت یکی از برنامه‌های مهم سازمان فنی و حرفه‌ای است.

وی افزود: در این راستا آموزش در روستاها ، زندان‌ها و آموزش به سربازان در پادگان‌ها و آموزش به روحانیون از برنامه‌های این اداره کل است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها