اجرای طرح‌های آبادانی و توسعه روستایی
مدیرکل بنیاد مسکن لرستان خبرداد:

اجرای طرح‌های آبادانی و توسعه روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن استان خبر داد:

اجرای طرح هادی در ۶۴ درصد روستاهای لرستان

خرم آباد-جام جم آنلاین- مدیرکل بنیاد مسکن لرستان از اجرای طرح هادی در ۹۰۶ روستای استان خبر داد و گفت: این تعداد روستا معادل ۶۴ درصد روستاهای لرستان هستند.
خرم آباد-جام جم آنلاین- مدیرکل بنیاد مسکن لرستان از اجرای طرح هادی در ۹۰۶ روستای استان خبر داد و گفت: این تعداد روستا معادل ۶۴ درصد روستاهای لرستان هستند.
کد خبر: ۱۴۳۶۲۶۷

به گزارش جام جم آنلاین لرستان به نقل از ایسنا پویا تابعی اظهار کرد: در بحث حریم و اجرای طرح هادی بر اساس قانون برنامه ششم توسعه موظف بودیم برای روستاهای بالای ۲۰خانوار در سطح کشور تهیه طرح انجام شود.
وی اضافه کرد: بر اساس آمار سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، ۱۵۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در لرستان وجود دارد که صد درصد این روستاها دارای طرح هادی هستند.
مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: اجرای طرح هادی مستلزم تامین اعتباراست و سالانه در بودجه سنواتی به دستگاه ابلاغ می‌شود.
تابعی بیان کرد: آنچه در روستاهای استان انجام شده از مجموع ۱۵۷۵ روستای استان ۹۰۶ روستا معادل ۶۴ درصد از اجرای طرح هادی بهره‌مند شدند و این درحالیست که میانگین کشور در این راستا ۵۴ درصد است.
وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی در دو سال اخیر با مشارکت دهیاری‌ها و بخش‌ها انجام شده به طوری که ۷۹۱ پروژه در ۵۶۸ روستا را به انجام رساندیم و یک میلیون و ۷۲۲ هزار مترمربع آسفالت از ابتدای طرح هادی تا قبل از دولت سیزدهم انجام شده است، گفت: این درحالیست که تنها در دولت سیزدهم  یک میلیون و ۹۰۰ هزار مترمربع آسفالت در سطح معابر و روستاهای لرستان به انجام رسیده است.
مدیرکل بنیاد مسکن لرستان افزود: پیش بینی این است که با تایید اعتبارات از سوی شورای نگهبان چنانچه قیر رایگان به بنیاد مسکن دهند بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون مترمربع در سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۳ در لرستان آسفالت انجام خواهد شد.
تابعی در خصوص روستاهای صعب العبور استان گفت: این روستاها در چندین شهرستان استان واقع شده‌اند که برای خدمات‌دهی به آنان یک هم‌افزایی با بنیاد مستضعفان و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان انجام شده و افرادی که توسط این نهاد شناسایی شده  به ما نیز معرفی شدند.
وی با اشاره به اینکه در یک تفاهم‌نامه مشترک با کمیته امداد امام خمینی(ره) یکهزار واحد و در تفاهم‌نامه دیگری ۳۵۰ واحد داشتیم  که از این تعداد ۷۰۰ واحد به بهره‌برداری رسیده و تحویل مردم داده شده است، خاطرنشان کرد: همچنین با تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد مستضعفان داشته‌ایم ۶۷۲ واحد به مناطق هدف همچون ززو ماهرو و زلقی الیگودرز و کوهدشت شمالی اختصاص یافته که  از این تعداد ۳۷۵ واحد تاکنون به بهره‌برداری رسیده؛ همچنین به هر خانوار ۵۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: تامین ۲ تن میلگرد و ۱۰ تن سیمان نیز از سوی بنیاد مستضعفان برای انجام کار تحویل شده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها