مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: در بهزیستی استان کردستان توفیق خدمت به ۳۲ هزار و ۵۳۵ نفر معلول را داریم، که این جامعه زیرپوشش به صورت مستمر و غیرمستمر از خدمات این سازمان بهره می‌گیرند.
کد خبر: ۱۴۳۴۹۲۱
نویسنده سید دارا سیدعباسی

جام جم آنلاین، حسین رسولی صبح امروز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم ، اظهار کرد: خوشبختانه با نگاه ویژه دولت سیزدهم حق مستمری افراد زیر پوشش بهزیستی از افزایش ۴۰ درصدی برخوردار بوده است.

وی افزود: با نگاه ویژه دولت سیزدهم هم‌اکنون هیچ معلول پشت نوبت دریافت مستمری در استان کردستان نداریم و خدمات رسانی به جامعه هدف سازمان بهزیستی در قالب ۵۴ مأموریت شاخص و بیش از ۱۲۰ طرح و برنامه است که بیش از ۳۰ فعالیت بهزیستی مربوط به حوزه توانبخشی و ارائه خدمات مختلف به جامعه معلولان در این سرفصل است.

مدیرکل بهزیستی کردستان تاکید کرد: توجه به فرهنگ‌سازی به عنوان یکی از مطالبات جدی کم توان در جامعه از نکات اولویت‌دار بهزیستی کردستان است.

وی از افزایش مشارکت بیشتر معلولان در اجتماع خبر داد و ابراز داشت: با اقدامات انجام گرفته نگاه امروز جامعه به معلولان نسبت به گذشته تغییر کرده و همین مساله موجب شده که این عزیزان مشارکت بیشتری در اجتماع داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی کردستان موانع فرهنگی و عدم مناسب‌سازی معابر را از چالش جدی در مسیر حضور جامعه معلولان در اجتماع دانست و گفت: اینها مواردی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رسولی تصریح کرد: مناسب‌سازی محیط برای حضور معلولان در جامعه حق مسلم آنها است و متولیان امر و دستگاه‌های ذیربط باید نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند.

وی به تعداد معلولان سطح استان اشاره و اعلام کرد: در بهزیستی استان کردستان توفیق خدمت به ۳۲ هزار و ۵۳۵ نفر معلول را داریم، که این جامعه زیرپوشش به صورت مستمر و غیرمستمر از خدمات این سازمان بهره می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی کردستان خاطر نشان کرد: بیش از ۴۷ درصد از معلولان استان کردستان دارای معلولیت شدید و خیلی شدید بوده که نیازمند توجه ویژه هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها