استاندار قزوین گفت: موارد اولویت‌دار طرح کاهش تصادفات جاده‌ای باید طی ۲ ماه آینده توسط دستگاه‌های ذی‌ربط تعیین تکلیف شوند.
استاندار قزوین گفت: موارد اولویت‌دار طرح کاهش تصادفات جاده‌ای باید طی ۲ ماه آینده توسط دستگاه‌های ذی‌ربط تعیین تکلیف شوند.
کد خبر: ۱۴۳۳۸۷۷

مهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین: محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان قزوین که در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: بررسی دقیق تمامی ابعاد کاهش تصادفات در حدفاصل کرج ـ زنجان که استان قزوین را شامل می شود اقدامی بسیار خوب است که می‌تواند منجر به کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای شود.

وی افزود: با این طرح، نقشه راه و دلایل و عوامل تصادفات موجود است و از آنجایی که این محور 60 درصد تصادفات جاده ای را در خود جای داده است با اجرای طرح مورد نظر می توان با دقت بیشتری از جان انسان ها صیانت کرد.

اعلایی با بیان اینکه در 6 ماه گذشته برای اجرای این طرح اقدامات خوبی صورت گرفته است، اضافه کرد: انسداد مسیرهای غیرمجاز به اتوبان که منشا تهدید جانی برای تردد کنندگان می باشد، مطلوب ارزیابی می شود و در کنار این انسداد اقداماتی از جمله اجرای روکش و مناسب سازی به خوبی انجام شده است.

استاندار قزوین اظهار داشت: در مدت اخیر حضور پلیس در داخل شهر و جاده ها بهتر از گذشته شده است که همین عامل اقدامی بازدارنده به حساب می آید.

وی ادامه داد: چندین باند هلی کوپتر در محورهای قزوین و در نقاط حادثه خیز باید تعبیه شود تا در تصادفات سنگین مورد استفاده قرار گیرد و مصدومان با بیشترین سرعت و کمترین خطر به بیمارستان منتقل شوند.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: اقدامات فوری تعیین شده در این طرح باید در 2 ماه تعیین تکلیف شود، اگر موانعی وجود دارد منعکس شود تا آن موانع هم برطرف شود.

وی با بیان اینکه بخشی ازاقدامات در راستای کاهش تصادفات باید در سطح ملی دنبال شود، گفت: جرائم تخلفات رانندگی به هیچ وجه بازدارنده نیست و عدد جریمه ها خیلی کم است و به همین دلیل باید در فضای تصمیم گیری این موضوع پیگیری شود.

اعلایی افزود: یکی دیگر از موارد عدم رعایت فاصله طولی توسط رانندگان است که جریمه هم نمی شود در صورتی که یکی از عوامل خطرناک تر شدن تصادفات است و باید نسبت به این موضوع هم تصمیم مناسبی اتخاذ کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها