مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: در سال جاری بیش از سه هزار میلیارد ریال برای توسعه شبکه ارتباطات سیار در استان سرمایه گذاری انجام شده است.
کد خبر: ۱۴۳۲۲۵۴
نویسنده سید دارا سیدعباسی

جام جم آنلاین، آزاد حکمت صبح امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان با اشاره به اینکه اپراتور همراه اولِ مخابرات به عنوان اولین و بزرگترین شبکه ارتباطات سیار به مشتریان این حوزه خدمات متنوعی ارائه می دهد اظهار کرد: ارتقای سطح کیفی، ارائه بسته‌ها و سرویس‌های متنوع تلفن همراه از استراتژی های منطقه است.

وی افزود: در راستای توسعه و تقویت شبکه ارتباطات سیار در استان با سرمایه گذاری سه هزار و ۴۵ میلیارد ریال اعتبار پروژه‌های قابل توجهی در سال جاری محقق شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان به پروژه ارتقای تکنولوژی ۵۰ سایت موبایل (ارتقای تکنولوژی اینترنت موبایل از نسل دوم و سوم به نسل چهارم) در نقاط شهری و روستایی استان اشاره کرد و گفت: در بانه یک سایت، بیجار چهار سایت، دهگلان ۶ سایت، دیواندره پنج سایت، مریوان و سروآباد هشت سایت، سقز هفت سایت، سنندج ۱۲سایت، قروه ۲ سایت و در کامیاران پنج سایت به تکنولوژی ۴G ارتقا یافته است.

وی یادآور شد: احداث چهار سایت جدید فول تکنولوژی موبایل، در روستاهای آساوله و میانه از توابع شهرستان سنندج، سایت "رشه ده" در مریوان و سایت "یوزیدر" در کامیاران از دیگر پروژه های اجرا شده مخابرات منطقه در سالجاری است.

حکمت اضافه کرد : ۳۳ باند TD-LTE، باند ۳۵۰۰ و پهنای باند بالاتر از ۴G در نقاط شهری استان نصب و راه اندازی شده است که ارتقا اینترنت همراه و امکان ارسال سریع تر پیام از طریق VOICE و DATA را برای مشتریان فراهم کرده است.

وی عنوان کرد: این اقدام با نصب تجهیزات لازم بر روی ۹ سایت در شهر سنندج، ۲ سایت در سقز، هفت سایت در بانه و ۱۵ سایت در شهر مریوان صورت گرفته است.

مدیرمخابرات منطقه کردستان، توسعه پروژه‌های شبکه ارتباطات سیار بر اساس آخرین تکنولوژی موجود در دنیا را از اولویت‌های کاری در منطقه اعلام کرد و افزود: نصب و راهاندازی تکنولوژی ۵G در ۹ سایت شهری استان از برنامه‌های آتی مخابرات است که در حال حاضر در شهر سنندج ۲ سایت و در شهر مریوان نیز ۲ سایت به تکنولوژی ۵G تجهیز شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها