بررسی دو طرح دانش بنیان در قزوین
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری

بررسی دو طرح دانش بنیان در قزوین

استاندار قزوین گفت: مجموعه مدیریتی استان و تشکل‌های دانشجویی آرمان‌های مشترک و همسانی را دنبال می‌کنند.
استاندار قزوین گفت: مجموعه مدیریتی استان و تشکل‌های دانشجویی آرمان‌های مشترک و همسانی را دنبال می‌کنند.
کد خبر: ۱۴۲۸۶۷۰

مهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین:محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین در نشست با مسئولین تشکل‌های دانشجویی استان قزوین گفت: علاقه تشکل‌های دانشجویی برای کمک به توسعه و پیشرفت کشور، تصمیم سازی درست و نقش آفرینی در این تصمیم سازی‌ها امر مناسب و قابل تقدیری است و انتظار هم این است که دانشجویان چنین روحیاتی داشته باشند.

وی افزود: در شرایطی که ممکن است تعدادی از دانشجویان به نقش آفرینی خود در جامعه توجهی نداشته باشند، دغدغه مندی و کار تشکیلاتی جمع حاضر برای توسعه و پیشرفت جامعه و کشور مطلوب ارزیابی می‌شود.

اعلایی گفت: مجموعه مدیریتی استان عمدتا از کسانی تشکیل شده که در دوران دانشجویی دغدغه‌های شما را داشته اند و تلاش می‌کنند امروز هم همان روحیه را حفظ کنند، بر همین اساس رفتار‌های اصلاح گری، فساد ستیزی و مقاومت در مقابل فشار‌های زیاده خواهان بین شما و مدیران استان همسان است.

استاندار قزوین با بیان اینکه در سلسله ارتباط با جریان‌های مردمی جلسات مختلفی با جامعه دانشگاهی برگزار شده و از این پس هم برگزار خواهد شد، اضافه کرد: در فضای فعلی دولت فضای نقش آفرینی تشکل‌های دانشجویی برای سرعت گرفتن مسیر رسیدن به اهداف نظام و دولت وجود دارد و انتظار از دانشجویان هم وورد در این حوزه و کمک برای پیگیری و مطالبه گری خواسته‌های اصلی مردم است.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: همه مواردی که در قالب انتقاد، انتظار و طرح پرسش مطرح شد با تمام وجود پذیرفته می‌شود چراکه حس تعالی طلبی شما برای کشور و انقلاب ثابت شده است و مطمئنا حس مثبت و همراه با احترام خواهیم داشت و موارد مطرح شده در جهت دهی مدیریتی استان بی اثر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه بخش‌هایی از مشکلات و نیاز‌های رفاهی مردم متاثر از غفلت‌های گذشتگان است، افزود: یکی از بارزترین موضوعات و کم کاری‌ها در گذشته موضوع مسکن است که غیرفعال بودن آن در گذشته منجر به انباشت خواسته و مشکلات شده است و کار دولت را سخت کرده است، ولی دولت با تمام توان پیگیر موضوع مسکن است و استان قزوین هم در نهضت ملی مسکن جزو رتبه‌های نخست کشور قرار دارد.

اعلایی گفت: در همین راستا حل مشکلات اراضی عظیمیه و الحاق برخی از اراضی اوقافی به شهر می‌تواند در تولید مسکن استان قزوین کمک ویژه‌ای کند و مجموعه مدیریتی استان با جدیت تمام به دنبال تحقق این مهم است.

استاندار قزوین اضافه کرد: در موضوع آب که یکی از مسائل مهم کشور و دنیا می‌باشد در استان با ۲ مسئله کمیت و کیفیت مواجه هستیم و در هر ۲ حوزه هم تدابیری اتخاذ شده است، در آب شرب به دلیل برداشت نزدیک به ۱۰۰ درصدی منابع آب زیرزمینی با افت کیفیت مواجه هستیم و راه حل آن انتقال آب‌های سطحی و به ویژه آب سد طالقان و سدبالاخانلو است که در برخی از بخش‌ها اجرایی و در بخش‌های دیگر هم در حال اجرایی شدن است.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: علاوه بر این با توجه به انعقاد تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن (ع) مشکلات آب و راه روستایی استان قزوین در یک بازه زمانی سه ساله برطرف خواهد شد و چالش‌های آبی روستائیان هم کاهش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: در حوزه آب کشاورزی و احیاء دشت قزوین استان تدابیری متعددی را اتخاذ کرده است که مهم‌ترین آن اجرای طرح بازار آب است که بهره وری آب را افزایش خواهد داد و به حل مشکلات و مسائل این حوزه تا حدود زیادی کمک خواهد کرد.

اعلایی در ادامه گفت: انتخابات در کشور همواره مهم بوده و امسال هم از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین دلیل همه دلسوزان و وفاداران به انقلاب باید برای افزایش مشارکت تلاش کنند و در این مسیر تشکل‌های دانشجویی هم با برگزاری مناظرات، نشست‌های پرسش و پاسخ و اقدامات دیگر می‌توانند در افزایش شور و نشاط انتخاباتی موثر باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها