سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت:

سه هزار و ۸۷۵ دانشجوی جدید در دانشگاه علمی کابردی لرستان پذیرش شد

سه هزار و ۸۷۵ دانشجو مهرماه امسال در این دانشگاه پذیرش شدند که تاکنون سه هزار و ۳۰۰ نفر از این تعداد، کار ثبت نام خود را کامل کرده اند
کد خبر: ۱۴۲۸۳۴۷

به گزارش جام جم آنلاین، محمدرضا جعفری روز دوشنبه در جشن دانشجویان نو ورود دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان اظهار کرد: امسال در مقطع کاردانی ۲ هزار و ۳۱۱ نفر و در مقطع کارشناسی یکهزار و ۵۶۴ نفر دانشجو پذیرش شده است.

وی با بان اینکه امسال پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی لرستان رشد مناسبی داشته است عنوان کرد: براساس طرح آمایش سرزمین، ظرفیت های هر شهرستان و نیاز بازار کار، از مجموع ۳۰۱ کد رشته محل ۱۱۲ کد که نیاز بازار کار نبود و اقبال عمومی نداشت حذف شد.

جعفری اضافه کرد: هدف از تشکیل این دانشگاه، تربیت نیروی تکنسین و کارآفرین بوده است تا افراد بتوانند در کوتاهترین زمان ممکن، مشکلات بزرگ را پاسخگو باشند و نیازهای بازار کار را برطرف کنند.

وی افزود: این دانشگاه یکی از رویش های انقلاب اسلامی است که در حوزه عدالت آموزشی از جنس مهارتی نقش بسزایی در توسعه استان داشته و در حال حاضر جمعیتی بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ دانشجو در سطح ۱۵ مرکز آموزش علمی کاربردی دارد.

جعفری بیان کرد: در این دانشگاه یکهزار و ۲۲۰ مدرس در ۲ مقطع کاردانی و کارشناسی در چهار بخش صنعت، کشاورزی، مدیریت وخدمات اجتماعی به دانشجویان خدمت می کنند.

وی افزود: امسال طی نیازسنجی صورت گرفته از بازار کار تعداد ۳۸ کد رشته محل جدید را در دانشگاه ایجاد کردیم که ۱۰ کد رشته محل مربوط به مقطع کارشناسی و تعداد ۲۸ کد رشته محل نیز مربوط به مقطع کاردانی بود.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان با اشاره به لزوم تغییر نگاه مردم در فراگیری آموزش های مهارتی گفت: براساس هدف گذاری برنامه ششم توسعه باید ۳۰ درصد آموزش های عالی به سمت آموزش های مهارتی سوق داده می شد که ۱۲ تا ۱۳ درصد محقق شد همچنین در برنامه هفتم نیز هدف گذاری توسعه آموزش های مهارتی باید ۳۷ درصد محقق شود که سهم دانشگاه جامع علمی کاربردی از این میزان بیشتر خواهد شد.

جعفری افزود: رشته های کاردانی فنی تعمیر کامپیوتر و لپ تاپ، صنایع غذایی و نوشیدنی، آسانسور و پله برقی و ۲ کاردانی حرفه ای امور دهیاری ها و شهرداری و بازرگانی گرایش مشاوران املاک و یک رشته کارشناسی مهندسی فناوری عمران خط ابنیه راه آهن برای اولین بار در سطح استان راه اندازی شده است.

وی با اشاره به برگزاری رویدادهای استارت آپی تقاضا محور و مساله محور طی سال گذشته در این دانشگاه تصریح کرد: در این راستا سال گذشته ۱۰ رویداد استارت آپی برگزار شد و امسال هم برگزاری ۱۰ رویداد هدف گذاری شده که مرکز یخچال سازی در روزهای آتی رویداد استارت آپی "بهینه سازی مصرف انرژی در لوازم خانگی" برگزار خواهد کرد و مرکز علمی کابردی نیروی انتظامی نیز برگزاری رویداد استارت آپی "پلیس و فناوری نوین" را تقاضا داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها