رهبر دینی کلیمیان ایران با اشاره به آموزه‌های دین یهود گفت: ما علاقه خاصی به سرزمین بیت‌المقدس داریم؛ چون قبله ماست ولی در هیچ یک از تعالیم حضرت موسی نیامده که آنجا را باید به زور گرفت.
کد خبر: ۱۴۲۸۰۹۵

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، خاخام یونس حمامی لاله زار درباره مطالبی با عنوان آموزه های دین یهود که اخیرا در فضای مجازی منتشر شدهگفت: آموزه های یهود برگرفته از تورات است که ترجمه آن به زبان فارسی نیز وجود دارد ولی بسیاری از مطالبی که در فضای مجازی درباره آموزه های یهودیت، گفته می شود، جعلیاتی است که هیچه منبعی هم ندارد. طبق آنچه در تلمود وجود دارد، یک باور یهودیت این است که رستگاری فقط وابسته به یهود نیست و افراد پرهیزکار سایر اقوام و امت های دنیا، اهل جهان آخرت خواهند بود.

وی افزود: یکی از باورهای یهود این است که حتی زمان ظهور منجی موعود، اینگونه نیست که همه مردم دنیا باید یهودی باشند. در آن دوران یهودیان آزادی پیدا می کنند که طبق آیین خود رفتار کنند، همه مردم دنیا موحد خواهند بود و یکتاپرستی آنگونه که به نقل از زکریای نبی آمده است حاکم خواهد شد؛ به گونه ای که در آن روز خدا، یکی و نامش نیز یکتا خواهد بود و همه مردم نام خدا را صدا می زنند و بر همین مبنا یهودیت حق زندگی و حیات را برای سایر اقوام قائل است.

تعداد بازدید : 18

حمامی لاله زار با شاره به منابع تاریخی دین یهود گفت: یهود در زمان هایی مثل دوران حضرت داود یا حضرت سلیمان، کشور و حکومت تشکیل داده بود؛ به ویژه در دوره سلیمان که دوران صلح و صفا و آرامش در همه کشورهای منطقه بوده است؛ هرچند بسیاری از مردم آن زمان در کشورها افرادی بت پرست بودند و یهود وظیفه خودش را در از بین بردن بت پرستان نمی دانسته، اعتقاد یهودیان بر این مبناست تا همه مردم در چارچوبی که حقوق یهودیان را رعایت کنند، به صورت مسالمت آمیز با آن ها زندگی کنند و تلاش می کنند تا افراد را به خداپرستی هدایت کنند نه ضرورتا یهودیت.

وی تاکید کرد: بسیاری از مطالبی که در فضای مجازی بیان می شود در واقع برای انحراف در مسیر مبارزه است؛ همانگونه که در زمان داعش، برخی افراد مسلمان مورد حمله قرار می گرفتند که این در واقع به انحراف کشاندن مبارزه اصلی است تا جنبه دینی به آن بدهند و اختلاف میان مسلمانان بیاندازند. در موضوع یهود و صهیونیست نیز اینگونه است که می خواهند میان اسلام و یهود اختلاف ایجاد کنند، در حالی که یهودیان و مسلمانان در بسیاری از مناطق دنیا و کشور ایران به صورت مسالمت آمیز با هم زندگی کرده و حامی یکدیگر بوده و هستند.

رهبر دینی کلیمیان با اشاره به تقسیم بندی های صهیونیست دینی و سیاسی گفت: مفهوم صهیونیست به معنای علاقه داشتن به صیون است. هر یهودی به بیت المقدس علاقه خاصی دارد چون قبله ماست و به آن سمت نماز می خوانیم و مقبره بسیاری از پیامبران ما در آنجا قرار دارد و طبق دیدگاه ما سرزمین مقدس قلمداد می شود ولی این به آن مفهوم نیست که به زور آنجا را بگیرند. یهودیان معتقدند در زمان منجی موعود این وعده الهی محقق خواهد شد ولی یکی از جنبه های منجی، عدل و انصاف است که در آن زمان برقرار می شود.

وی با اشاره به ویژگی های منجی دین یهود گفت: یکی از اصول اعتقادی یهود، اعتقاد به منجی موعود است و تکمیل کننده اصل ایمان به خداست. همانگونه که هیچ انسان عاقلی کاری را بدون هدف و مقصد خاصی انجام نمی دهد، خدا هم این دنیا را برای هدفی خاصی آفریده است که در نهایت، این امر به وسیله منجی موعود به سرانجام می رسد.

حمامی لاله زار افزود:طبق اعتقاد یهودیان، منجی موعود از نسل حضرت داود و سلیمان نبی است که هم مقام نبوت داشتند و هم حکومت تشکیل دادند. منجی موعود نیز حکومتی الهی تشکیل می دهد و همه انسان ها را به خداپرستی دعوت می کند و در آن زمان صلح، آرامش، عدل و انصاف در همه دنیا برقرار می شود و به دنبال آن خیر و برکت برای همه به وجود خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها