رئیس رسانه ملی در سومین جشنواره «قهرمان ایران» خبر داد

تعیین تکلیف حق پخش ورزش

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دیروز هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند. ابتدا در هیات دولت، سید ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنانش با تشریح نظم جهانی ناعادلانه به عملکرد کشورهای غربی در قبال وقایع غزه اشاره کرد و گفت: این کشورها نه‌فقط با سکوت خود در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، این رژیم را به ارتکاب جنایت و کشتار در غزه تشویق می‌کنند، بلکه با ارسال امکانات و تجهیزات در عمل نیز این رژیم ظالم را در کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع و مظلوم غزه همراهی می‌کنند.
کد خبر: ۱۴۲۷۶۴۷
 
آنچه در ادامه می‌آید، بخشی از گفت‌وگوهای پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، جواد اوجی وزیر نفت،‌ عزت‌ا... ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری،‌ محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد وحیدی وزیر کشور،‌ محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی است.  پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما درباره حق پخش مسابقات ورزشی، توضیح داد: پیشنهاد سازمان صداوسیما مبنی بر پرداخت حق پخش مسابقات داخلی توسط دولت در کمیسیون برنامه و بودجه ۱۴۰۳ تصویب نشد اما شش‌ماه بعد از ابلاغ برنامه هفتم توسعه آیین‌نامه آن را می‌نویسیم تا در دستورکار هیات وزیران قرار گیرد که حق پخش برنامه‌ها و مسابقات خارجی به برنامه‌ها و مسابقات داخلی هم تسری پیدا کند.
 
نباید افغانستان‌ستیزی در ایران رخ دهد
احمد وحیدی، وزیر کشور با بیان این‌که مهاجران غیرقانونی باید کشور را ترک کنند، تصریح کرد: باید سازوکار قوی‌تری پیش‌بینی کنیم تا با افرادی که برگردانده می‌شوند و دوباره برمی‌گردند، برخورد شود. وی با اشاره به این‌که کار ایجاد سازمان ملی مهاجرت در حال انجام است، افزود: در جامعه نسبتا بزرگ حدود پنج میلیون مهاجر متخلف و مجرم هم پیدا  و با آنها برخورد می‌شود. تعداد قابل توجهی از افراد متخلف در زندان داریم و شاید چند هزار نفر از این افراد متخلف در زندان داشته‌باشیم. حتما با قدرت با متخلفان برخورد می‌شود ولی افغانستان‌ستیزی کار غلطی است.
 
ممنوع الکاری هنرمندان قانون شکن 
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد درباره سفر معنوی حج عمره گفت: بعد از سال‌ها تعطیلی تحول مهمی است و ان‌شاءا... دولت مصمم است این سفر معنوی سریع‌تر راه بیفتد. ما تلاش می‌کنیم تا آغاز موسم حج واجب بتوانیم  نزدیک به ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر را به حج عمره اعزام کنیم.  وزیرفرهنگ در واکنش به ممنوع‌الکاری تعدادی از بازیگران تاکید کرد: درباره ممنوع‌الکاری بازیگرانی که کشف حجاب کرده‌اند ما قبلا هم اعلام کردیم که حجاب قانون است و ما قانون را اجرا می‌کنیم و چند بار اعلام کردم کار کردن برای کسانی که قانون را اجرا نمی‌کنند، امکان پذیر نیست.
 
موافقت دولت با لغو روادید برخی کشورها
عزت‌ا... ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری هم درباره لغو روادید با کشورها، اظهار کرد: دیروز صبح جلسه کمیسیون سیاسی و امنیتی دولت به ریاست وزیر کشور برگزار شد. وزارت خارجه و همه دستگاه‌های اطلاعاتی همراهی بسیار خوبی با ما داشتند. بخش زیادی از کشورهایی که پیشنهاد لغو روادیدشان داده شده امروز به اتفاق آرا، رأی آوردند و ادامه بررسی‌ها نسبت به برخی کشورها که ملاحظاتی درباره‌شان وجود داشت به جلسه آینده موکول شد.
 
کار ساخت نیروگاه کارون آغاز شده است
محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی درباره ساخت نیروگاه کارون گفت: کار آن آغاز شده و قراردادهای ساخت داخلی تجهیزات‌ منعقد شده است. این نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی، هسته‌ای است که باید برای فعالیت‌های پیش نیاز آن، آب و برق آنجا را تامین می‌کردیم و ساخت یک نیروگاه ۲۴ مگاواتی سی اچ پی و آب شیرین کن را انجام می‌دادیم که در دست اجرا قرار دارد. وی افزود: در اجرای سند ۲۰ساله سازمان انرژی اتمی، چرخه سوخت هسته‌ای و توسعه فعالیت‌های صنعت معدنی را در دستور کار داریم و روز سه‌شنبه عملیات بهره‌برداری دوازدهمین معدن را در آذربایجان غربی آغاز کردیم. این فعالیت یک سرمایه‌گذاری ۵۰۰۰میلیاردی برای استخراج مواد پرتوزاست.
 
برای شکایت از کره‌جنوبی منتظر نظر قطعی بانک مرکزی هستیم
محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره تعیین تکلیف شکایت ایران از کره‌جنوبی برای پرداخت دیرکرد شش میلیارد یوروی بلوکه شده در بانک‌های این کشور که به‌تازگی به بانک‌های قطری انتقال یافت، اظهار کرد: اقدامات تخصصی و حقوقی انجام شده و منتظر نظر قطعی بانک مرکزی در این باره هستیم.
همچنین مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که عملکرد بانک‌های خصوصی در نهضت ملی مسکن تقریبا صفر بوده است، افزود: بانک‌های خصوصی وظیفه ملی به‌عهده دارند و سپرده مردم را که در اختیارشان است باید برای پروژه‌های ملی بیاورند.

 مهم‌ترین برنامه‌های وزارت نفت در اجلاس نخست‌وزیران پیمان شانگهای
جواد اوجی، وزیر نفت با اشاره به این‌که امروز با معاون اول رئیس‌جمهور برای حضور در اجلاس نخست‌وزیران پیمان شانگهای به قرقیزستان سفر می‌کنیم، گفت: مهم‌ترین موضوع امنیت انرژی، ترانزیت انرژی و کریدور شمال ـــ جنوب است. خطوط انتقال گاز از روسیه به قزاقستان، ازبکستان و حتی ترکمنستان دایربوده و یکی ازمحورهای گفت‌وگو درسفر همین است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها