مدیر عامل شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا و فعال حوزه تجارت بین‌الملل:

خلق شاه‌بیت توسعه تجارت شرط و شروط دارد!

مدیرعامل شرکت توسعه دانش بنیان سینا - SINA VC  گفت :رفع چالش‌ها از جمله مشکلات زیرساختی در حوزه حمل و نقل داخلی و اعمال راهکارهایی در حوزه بین‌الملل در کنار عزم جدی و حمایت دولت در بلندمدت شاه‌بیتی به‌نام توسعه تجارت را خلق می‌کند.
مدیرعامل شرکت توسعه دانش بنیان سینا - SINA VC گفت :رفع چالش‌ها از جمله مشکلات زیرساختی در حوزه حمل و نقل داخلی و اعمال راهکارهایی در حوزه بین‌الملل در کنار عزم جدی و حمایت دولت در بلندمدت شاه‌بیتی به‌نام توسعه تجارت را خلق می‌کند.
کد خبر: ۱۴۲۷۶۳۲
هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرعامل شرکت توسعه دانش بنیان سینا - SINA VC گفت :رفع چالش‌ها از جمله مشکلات زیرساختی در حوزه حمل و نقل داخلی و اعمال راهکارهایی در حوزه بین‌الملل در کنار عزم جدی و حمایت دولت در بلندمدت شاه‌بیتی به‌نام توسعه تجارت را خلق می‌کند. یاسر خانی کشمرزی مدیر عامل شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا و فعال حوزه تجارت بین‌الملل در گفتگو با جام جم به بررسی تاثیر نقش ترانزیت و حمل‌و‌نقل در توسعه کشور پرداخت. مدیرعامل شرکت توسعه دانش بنیان سینا - SINA VC گفت :رفع چالش‌ها از جمله مشکلات زیرساختی در حوزه حمل و نقل داخلی و اعمال راهکارهایی در حوزه بین‌الملل در کنار عزم جدی و حمایت دولت در بلندمدت شاه‌بیتی به‌نام توسعه تجارت را خلق می‌کند. اوبا اشاره به چگونگی و تاثیر نقش ترانزیت و حمل و نقل در توسعه کشور به لحاظ تجارت خارجی و راهکارهایی برای بهبود صادرات، زیرساخت‌های ناکافی همچون جاده، ریل و ناوگان را از جمله مشکلات و موانع سیستم‌های ترانزیتی و حمل‌و‌نقلی در کشور اعلام کرد. وی اظهار کرد:ناوگان کهنه حمل و نقل در کشور همچون کامیون‌ها، کمبود لوکوموتیو و مسائل مختلفی همچون عدم توسعه‌یافتگی ریل و ناوگان هوایی از جمله مواردی است که مشاهده میشود. وی با بیان اینکه همچنین در کشور با مشکلات نرم‌افزاری زیادی مواجه هستیم، افزود: در داخل کشور با عدم توسعه‌یافتگی راه‌ها و وسایل حمل و نقل در کنار مسائل نرم همچون فقدان گمرک در برخی از مرزها، نبود قوانین واضح و شفاف در زمینه ترانزیت، فقدان سیستم‌های اطلاع‌رسانی برای ردیابی کالا، عدم هماهنگی بین شیوه‌های مختلف حمل و نقل، نبود شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقل برای پاسخگویی و تامین استانداردها و ظرفیت‌های موردنظر و آموزش‌های ناکافی نرم پرسنل حمل و نقل به‌خصوص پرسنل جاده‌ای مواجه هستیم. خانی‌کشمرزی گفت: در بحث‌های بین‌المللی هم با عدم آگاهی تجار و صاحبان ترانزیتی از پتانسیل‌های ترانزیتی کشور، مشکلات صدور روادید، بارنامه‌ها، مشکلات امنیتی در مرزهای کشور، بی‌توجهی به فعالیت‌های بازارهای بین‌الملل، تاخیر در انجام تشریفات گمرکی و غیره مواجه هستیم. راهبردهای سطح یک، دو و سه برای بهبود حمل‌و‌نقل مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری جسورانه در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: صرف نظر از چالش‌های موجود مهم این است که راه درست برای انجام حمل و نقل در داخل کشور را بدانیم، سطح بعدی سطح راهبردی ماست یعنی جزییاتی که به ایجاد کریدور در کشور مربوط می‌شود که در سطح شرکت‌ها و اتحادیه صورت می‌گیرد. این مسئول ادامه داد: در سطح سوم یا سطح بین‌المللی یعنی علاوه بر توجه به نظام حمل و نقل داخلی توجه به نظام‌های حمل و نقل بین‌المللی و نقش‌آفرینی کریدورهای بین‌المللی ضرورت دارد، چرا که حمل‌و‌نقل در کشور حجم مشخصی دارد و ما تنها انتخاب‌کننده طریقه جابه‌جایی حمل بار هستیم. وی با ذکر مثالی تاکید کرد: بازاریابی بار و نقش آفرینی در جابه‌جایی بارهای بین‌المللی ظرفیتی است که در اختیار ما قرار گرفته اما ما از آن استفاده نمی‌کنیم و کاری نمی‌کنیم که بار بیشتری به سمت کشور ما هدایت شود. راهکارهایی برای جذب بار در عرصه بین‌المللی خانی‌کشمرزی با اشاره به راهکارهایی برای جذب بار در عرصه بین‌الملل، عنوان کرد: داشتن دیپلماسی فعال در توسعه جذب بار در کشور و ایجاد تعامل و ارتباط با کشورهای مختلف، ایجاد بسترهای مختلف در سطح بین‌المللی همچون پیدا کردن مکان‌هایی برای دپوی بار و مسائل لجستیکی، فعال کردن خطوط منظم ناوگان دریایی حتی با اجاره کشتی‌ها و غیره برای جذب بار در حوزه بین‌المللی ضرورت دارد. عضو مرکز پژوهش های توسعه و آینده‌نگری سازمان برنامه و بودجه در ادامه با بیان اینکه نیازمند یک بازیگر جدی و تجاری هستیم، گفت: شاید دولت‌ها در عرصه دیپلماسی و بین‌المللی ایفای نقش داشته باشند اما نیاز به یک رهبر بازار و راهبر بزرگ در این حوزه برای ایجاد کریدوری برای حمل و نقل ترکیبی داریم تا با کنار هم قرار دادن ظرفیت‌ها بار را از یک نقطه به نقطه دیگری برسانیم. وی خاطرنشان کرد: وقتی در یک موضوعی بحث پول و اقتصاد در کار باشد، میتوان راه‌ها را توسعه داد، با اصلاح و نوسازی کل زیرساخت‌ها در حوزه‌های از محل درآمدها میتوان به توسعه دست پیدا کرد، اینجا نقش شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه نرم‌افزارهایی که بتوانند برنامه منظمی را در این حوزه به جلو ببرند بیش از پیش حس می شود. خانی‌کشمرزی در پایان اذعان داشت: اگر عزم جدی وجود داشته باشد به مرور قوانین در کشور بهینه شده و اقتصاد حمل و نقل بخش مهمی از اقتصاد رایج کشور ما و موجب افزایش اشتغالزایی و درآمد خواهد شد، که شاه‌بیت این موضوع در بلند مدت به این نتیجه منتهی می‌شود که تجارت بین‌المللی با شرایطی بهتر فراهم خواهد شد و بیشتر میتوانیم به صادرات کالا بپردازیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها