سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد:

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی مهر ماه سال ۱۴۰۲

دوره تحصیلات تکمیلی به‌ویژه دوره دکتری از طلایی‌ترین زمان‌ها برای شکل‌گیری ایده‌های کسب‌وکاری و راه‌اندازی و فعالیت در مجموعه‌های دانش‌بنیانی است که به پشتوانه دانش و تحقیقات دانشگاهی شکل می‌گیرد و پاسخی از جنس علم و فناوری به معضلات کشور در حوزه‌های مختلف می‌دهد.
کد خبر: ۱۴۲۴۶۳۴
نویسنده فراز سهیلی‌آزاد - خبرنگار پیشران

گذراندن دوره مقدس سربازی پس از پایان تحصیلات و وقفه نسبتا طولانی که می‌تواند در مسیر حرفه‌ای افراد ایجاد کند، در بسیاری موارد به دغدغه ذهنی دانشجویان تبدیل می‌شود و چه‌بسا مانعی در برابر راه‌اندازی کسب و کارشان پس از پایان تحصیلات می‌شود. برای رفع این چالش و با توجه به اهمیت و نقش نیروی انسانی خلاق برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، معاونت علمی و فناوری تسهیلاتی را برای سربازی اعضای فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته است. 
دانشجویان دوره دکتری تخصصی پس از دفاع موفقیت‌آمیز از طرح پیشنهادی رساله دکتری (پروپوزال) و مشروط به موافقت استاد راهنما و دانشگاه متبوع خود می‌توانند هم‌زمان با  گذراندن رساله دکتری از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی در شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌مند شوند.
به‌طور کلی، تسهیلات نظام‌وظیفه برای اعضای فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان به سه شکل امکان‌پذیر است: 

۱ــ پروژه جایگزین خدمت در دستگاه‌های دولتی و دفاعی: نخبگان فناور در صورت احراز شرایط و کسب امتیازهای مصوب می‌توانند به‌عنوان انجام خدمت نظام‌وظیفه، با معرفی به مرکز نخبگان نیروهای مسلح، پروژه‌ای را برای یکی از صنایع دفاعی و کشوری انجام دهند.

۲ــ امریه در شرکت‌های دانش‌بنیان: نخبگان فناور در صورت احراز شرایط و کسب امتیازهای لازم می‌توانند به‌عنوان انجام خدمت نظام‌وظیفه، به‌عنوان مامور(امریه) در طول مدت خدمت، در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت کنند.

۳ــ پروژه جایگزین خدمت در شرکت‌های دانش‌بنیان: نخبگان فناور در صورت احراز شرایط و کسب امتیازهای مصوب می‌توانند به‌عنوان انجام پروژه جایگزین خدمت در شرکت‌های دانش‌بنیان دوره خدمت نظام‌وظیفه خود را مشتمل ‌بر «دوره آموزش نظامی» و «اجرای طرحی پژوهشی فناورانه در شرکت دانش‌بنیان» طی کرده و کارت پایان‌خدمت دریافت کنند.

newsQrCode

نیازمندی ها