به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت هفته وحدت، پنج طرح اقتصادی، مقاومتی و محرومیت‌زدایی در شهرستان بهار، افتتاح و بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۴۲۴۵۴۵

به گزارش جام جم آنلاین همدان، فرماندار شهرستان بهار ️در آیین افتتاح این طرح‌ها، وقش سپاه را در دوران دفاع مقدس و پس از آن بسیار ارزنده دانست و گفت: سپاه در دوران دفاع مقدس از دین، شرف و ناموس وطن دفاع کرد و پس از جنگ تحمیلی در جبهه‌های فرهنگی، اقتصادی و عمرانی حضور مؤثر داشته است.

مجتبی فیض اللهی اضافه کرد: اقدامات سپاه در حال حاضر در قالب قرارگاه‌های مختلف، مشهود است و در کنار دستگاه‌های اجرایی به فعالیت‌های مختلف می‌پردازد.

فرمانده سپاه ناحیه بهار هم اظهار کرد: یک فروشگاه در شهر بهار به مساحت ۲۵۰ مترمربع و با هدف طرح تحولی و ابتکاری مکتب شهید سلیمانی با اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح شد و عواید و ثمرات این فروشگاه برای رسیدگی به معضلات اجتماعی شهرستان بهار از جمله فقر مطلق، اعتیاد و طلاق هزینه خواهد شد.

سرهنگ مهدی هندی‌ورکانه افزود: طبق تفاهم‌نامه با کمیته امداد و بنیاد مسکن ۴۰ واحد منزل محرومان در شهرستان بهار ساخته خواهد شد که با پیگیری‌های انجام شده این تعداد سهمیه به ۵۸ واحد افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: امروز یک واحد منزل محرومان در روستای بهادربیگ با زیربنای ۶۰ مترمربع به صورت مشارکتی به بهره‌برداری رسید که برای این پروژه ۶۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض از سوی کمیته امداد و ۲۰۰ میلیون تومان وام از سوی بنیاد مسکن پرداخت شده است‌.

هندی‌ورکانه اضافه کرد: اقدامات جهادی و ساخت و بخشی مانند ایزوگام، تأمین سیمان و کارگر و بنای این پروژه توسط سپاه ناحیه بهار انجام گرفته است.

وی همچنین از افتتاح یک واحد تولیدی خیاطی در شهر بهار خبر داد و گفت: این واحد با ۱۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه افتتاح شد که بهره‌برداری از این طرح برای هشت نفر به صورت مستقیم و برای ۱۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

هندی‌ورکانه تصریح کرد: خانه تکواندو شهر صالح‌آباد نیز در ۴۰۰ مترمربع مفروش و آماده فعالیت ورزشکاران شده ضمن اینکه ساماندهی و آسفالت‌ریزی محوطه مجاور حوزه مقاومت امام حسن(ع) با کمک شهرداری و شورای اسلامی صالح‌آباد نیز با اعتباری افزون بر شش میلیارد تومان انجام شد.

newsQrCode
برچسب ها: همدان بهار سپاه
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها