رئیس نیروگاه اتمی بوشهر در نشست با اصحاب رسانه گفت؛

نیروگاه هسته ای بوشهر؛ویترین تکنولوژی کشور

این نیروگاه اولین نیروگاه هزار مگاواتی تولید برق کشور و غرب آسیا نیز می باشد
کد خبر: ۱۴۱۸۱۴۶
نویسنده زهرا ماندنیان فرد-خبرنگار

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر/رئیس نیروگاه اتمی و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه اظهار کرد: این نیروگاه اولین نیروگاه هزار مگاواتی تولید برق در لحظه،کشور است که این هزار مگا وات در اختیار شبکه برق کشور قرار می گیرد. در این نیروگاه از انرژی هسته‌ای در تولید برق استفاده می‌شود و همچنین نیروگاه اتمی بوشهر اولین نیروگاه هزار واتی غرب آسیا نیز می‌باشد.

بنازاده در مورد تاریخچه طراحی نیروگاه اتمی گفت:در سال ۹۰ اولین اتصال رآکتور به شبکه صورت گرفت و تولید برق آغاز شد، روزانه 24 هزار مگا وات در ساعت که معادل با مصرف 1/4 دو استان بزرگ کشور است.

وی بیان کرد: دلایل استفاده از انرژی هسته ای این است که آلاینده و گاز گلخانه‌ای ندارد و همچنین در یک جرم بسیار کم انرژی بسیار زیاد تولید می‌کند، مزیت دیگر نیروگاه هسته ای این است که به صورت مداوم و پیوسته در حال تولید انرژی می باشد،با تولید برق در نیروگاه اتمی هر سال از انتشار ۷ میلیون تن گاز آلاینده به اتمسفر جلوگیری می‌کند.

رئیس نیروگاه اتمی در حوزه تامین آب گفت: یک آب شیرین کن به گنجایش ۷۰ هزار متر مکعب در روز در دست احداث می‌باشد.

بنازاده در حوزه درمان و پزشکی عنوان کرد: با علوم پزشکی در زمینه احداث و راه اندازی تجهیزات پزشکی همکاری های لازم مبذول شده است و در کنار این بحث آموزشی با همکاری آموزش و پرورش و حمایت‌های ریاست نیروگاه اتمی وجود دارد.

وی در حوزه فرهنگ افزود:در برگزاری همایش‌ها و سخنرانی‌ها همکاری‌هایی با شهرداری شده است و همچنین در حوزه کتاب و کتابخوانی و ورزش هیچگاه خود را مجزا از دیگران نمی‌دانیم و در کنار مسئولین امر هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها