استاندار هرمزگان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای رفع تنش آبی در این استان، گفت: از ابتدای فرودین‌ماه سال‌جاری تاکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به این بخش اعتبار تزریق شده است که تنش آبی ۱۶۰ روستا و چهار شهر با جمعیت ۹۷۱ هزار نفر را پایان خواهد داد.
استاندار هرمزگان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای رفع تنش آبی در این استان، گفت: از ابتدای فرودین‌ماه سال‌جاری تاکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به این بخش اعتبار تزریق شده است که تنش آبی ۱۶۰ روستا و چهار شهر با جمعیت ۹۷۱ هزار نفر را پایان خواهد داد.
کد خبر: ۱۴۱۴۹۹۶

هرمزگان-جام جم آنلاین- استاندار هرمزگان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای رفع تنش آبی در این استان، گفت: از ابتدای فرودین‌ماه سال‌جاری تاکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به این بخش اعتبار تزریق شده است که تنش آبی ۱۶۰ روستا و چهار شهر با جمعیت ۹۷۱ هزار نفر را پایان خواهد داد.

 

مهدی دوستی در نشست با هادیان سیاسی و اساتید حوزه و دانشگاه، ضمن شنیدن دغدغه‌ها و نقطه نظرات حاضران در این جلسه و تبریک دهه امامت و ولایت و با اشاره اقدامات دولت در حوزه دیپلماسی اقتصادی، اظهار داشت: می‌شود نگاه به دست غرب نداشت و مسیرهای دیپلماسی بهتر و بزرگتری را ایجاد کرد و می‌شود آمریکایی‌ها را به نقطه‌ای رساند که بفهمند دلارشان دیگر اعتباری ندارد.

 

وی افزود: شروع کننده‌ اعتبارزدایی از دلار، تحریم‌های خود آمریکا بود که به ملت‌ها فهماند دلار قابل اتکا و اعتماد نیست چرا که این ارز یک سلاح و ابزار برای فشار به کشورهای مختلف است.

 

استاندار هرمزگان با اشاره به عملکرد دولت در توسعه زیرساخت‌های آموزشی و آماده‌سازی ۸۰۰ کلاس درس تا سفر رئیس جمهور، با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع تنش آبی، گفت: در حوزه آبرسانی شاهد انقلابی در استان هرمزگان هستیم چنانچه از ابتدای فرودین سال جاری تاکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به این بخش اعتبار تزریق شده است که تنش آبی ۱۶۰ روستا و چهار شهر با جمعیت ۹۷۱ هزار نفر را پایان خواهد داد.

 

دوستی عنوان کرد: بسته آبشیرین‌کن‌هایی که برای سفر رئیس جمهور به استان آماده کرده‌ایم نیز بیش از ۲۳۴ هزار متر مکعب است که حجم بالایی از نیاز آبی استان را رفع خواهد کرد.

 

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، گفت: در جلسات مختلف از جمله نشست با رئیس مجلس و رئیس جمهور گفته‌ایم که اگر می‌خواهند مشکلات هرمزگان را مرتفع کنند این اتفاق تنها با تصویب یک قانون محقق خواهد شد و آن هم اینکه هزینه انتقال آب از جنوب ایران به هر نقطه از کشور واقعی‌سازی شود، چرا که در این‌صورت دیگر کسی قادر نخواهد بود صنعت آب‌بَر در مرکز کشور احداث کند و با آب ۲ دلاری فولاد تولید کند و همین امر نیز موجب توجهات ویژه به استان‌های جنوبی کشور به ویژه هرمزگان خواهد شد.

 

استاندار هرمزگان، با اشاره به آماده‌سازی بسته‌ هشت میلیون تُنی فولاد، آماده کردن ظرفیت جدید ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار بشکه‌ای پالایشی و فراهم کردن مقدمات احداث نیروگاه‌های اتمی در استان، اشاره‌ای به حوزه شیلات نیز داشت و تصریح‌ کرد: بحث پرورش ماهی در قفس از سال ۸۴ آغاز شده است که در این مدت ظرفیت تولید استان پنج هزار تن بوده است اما از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون پنج هزار تن ظرفیت جدید ایجاد شده است و از ابتدای سال جاری نیز ۲ هزار و ۸۰۰ تن ظرفیت‌سازی را آغاز کرده‌ایم.

 

وی با تاکید بر لزوم رفع ۵۴ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های هرمزگان، از بهره‌برداری ۳۵۰ کیلومتر انواع راه همزمان با سفر رئیس جمهور خبرداد و گفت: در حال حاضر ۱۵۵ روستای محصور از لحاظ راه دسترسی داریم که طی تفاهم‌نامه و قراردادی احداث راه دسترسی به این روستاها را آغاز کرده‌ایم که عملیات احداث راه برای ۲۰ روستا در سال گذشته به اتمام رسید و ۳۲ روستا را هم آغاز کرده‌ایم و تلاش خواهیم کرد مابقی روستاها را نیز تا سفر رئیس جمهور به اتمام برسانیم.



دوستی با اشاره به کمبود آمبولانس در استان، بیان‌کرد: نوسازی و بازسازی ۴۰ آمبولانس در استان را آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم بخشی از کمبودها را از این طریق جبران کنیم.

 

وی همچنین اجرای طرح‌های آبخیزداری را جزو اولویت‌های دولت دانست و از احداث ۴۰ سازه آبخیزداری در استان خبر داد و در اشاره به بحث حل مشکل فاضلاب بندرعباس، تاکید کرد: این پروژه با پیگیری‌هایی که انجام دادیم از جمله از صرفه انداختن تامین آب برای صنایع از راه‌هایی غیر از استفاده از پساب پیش بردیم که منجر به درآمدی حدود ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان شد بخشی از آن را صرف آبرسانی به روستاها کردیم.

 

دوستی افزایش سرمایه اجتماعی نظام و جوانی جمعیت را مهم‌ترین مسائل استان قلمداد کرد و در پاسخ به دغدغه‌ها در رابطه با قاچاق سوخت و مدیریت مصرف بنزین، عنوان‌کرد: ۳۱ استان کشور سال گذشته ۶ درصد افزایش توزیع گازوئیل داشتند در حالی که درصد توزیع گازوئیل در هرمزگان منفی بوده و با اجرای طرح کنترل مصرف بنزین نیز موفق شدیم یک میلیون ۳۰۰ هزار لیتر کاهش مصرف را ثبت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها