زمانی که مجموعه مپنا شرکت آلمینیوم المهدی را تحویل گرفت ۲۰ درصد کارخانه فعال بود که این مسئله ضرر‌هایی را متوجه شرکت می‌کرد اما امروزه با اقدامات انجام شده، شرکت آلمینیوم المهدی هرمزگان با ۶۷ درصد ظرفیت در حال فعالیت است.
زمانی که مجموعه مپنا شرکت آلمینیوم المهدی را تحویل گرفت ۲۰ درصد کارخانه فعال بود که این مسئله ضرر‌هایی را متوجه شرکت می‌کرد اما امروزه با اقدامات انجام شده، شرکت آلمینیوم المهدی هرمزگان با ۶۷ درصد ظرفیت در حال فعالیت است.
کد خبر: ۱۴۱۳۷۸۸

هرمزگان-جام جم انلاین-زمانی که مجموعه مپنا شرکت آلمینیوم المهدی را تحویل گرفت ۲۰ درصد کارخانه فعال بود که این مسئله ضرر‌هایی را متوجه شرکت می‌کرد اما امروزه با اقدامات انجام شده، شرکت آلمینیوم المهدی هرمزگان با ۶۷ درصد ظرفیت در حال فعالیت است.

 

برزو بهاروند معاون منابع انسانی آلمینیوم المهدی در نشست با خبرنگاران اظهارکرد: شرکت آلمینیوم المهدی از سال ۱۳۷۶ به بهره برداری رسیده و دارای خط های تولید محصولاتی چون شمش آلمینیوم و ورق آلمینیوم است، خط اول با ظرفیت ۱۱۰ هزار تن تولید و خط دوم با ۱۴۷ هزار تن با ۲۲۸ دیگ تولید آلمینیوم، جمعا ۲۵۷ هزار تن ظرفیت سالانه کل شرکت است، در حال حاضر ۶۷ درصد ظرفیت تولید در حال فعالیت است و از تعداد ۴۶۸ دیگی که در شرکت وجود دارد، ۳۱۲ دیگ مختص تولید است، و جمعا ۱۸۲۷ نفر در این مجموعه فعالیت می کنند.

 

وی افزود: برنامه تولید ۱۴۷ هزار تن برای سال جدید ریخته شده ولی تاکنون به دلیل نبود دیگ ها کارها عقب افتاده بود اما با روحیه توسعه و رشدی که استاندار هرمزگان داشتند و خودشان نیز از جامعه صنعتی هستند حمایت ها بیش از پیش بود توانستیم کارخانه را احیا کنیم ، سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاوات، کلاس E واحد اول ۱۸۳ مگاوات گازی اوایل شهریور ماه به بهره برداری می رسد و باعث جبران کمبود برق در مجموعه خواهد شد.

 

بهاروند اضافه کرد: انبارش آلومینا به اندازه ۸۰ هزار تن ذخیره را داریم که برای مواد اولیه است، منابع انسانی ۱۸۷۲ نفر ، ۷۲ نفر خانم ،۱۸۰۰ نفر آقا هستند، ۱۳۹۶ نفر متولد استان هرمزگان هستند، ۴۷۶ نفر سابقه بیش از ۱۰ سال فعالیت در هرمزگان را دارند،این شرکت از سال ۱۳۹۷ اواخر بهمن‌ماه به گروه مپنا واگذار شده که نقطه آغاز تحول این شرکت بوده و علاوه بر افزایش سالیانه حقوق کار، افزایش ۲۰ درصدی در سال ۱۴۰۰، یازده درصدی در ۱۴۰۱،و شش درصدی در ۱۳۹۹ اتفاق افتاده است و در مجموع از وقتی که به مپنا واگذار شده ۳۸ درصد افزایش حقوق را داشته است.

 

معاون توسعه منابع انسانی ابراز کرد: یکی از مطالبات پرسنل بازنگری طرح توانمندی بوده که در سال ۱۴۰۱ انجام شده است، تعلق پاداش، واگذاری سهام ترجیحی به ۱۶۶۰ نفر از جمله کار های مربوط به پرسنل است و همچنین برگزاری انتخابات کارگری بوده که بازخورد های خوبی در مجموعه شرکت آلمینیوم المهدی داشته ایم، پرداختی های بروز است و حقوق پرسنل در اولین ساعات کاری واریز می‌شود.

 

وی با بیان اینکه شرکت آلمینیوم المهدی در حوزه مسئولیت های اجتماعی نقش پررنگی داشته است، گفت: آزاد سازی زندانی های در بند، کمک به زلزله زده ها، ساخت سرویس های بهداشتی برای نیازمندان در شهرستان رودان و میناب، اهدا سبد های حمایتی و آبگرمکن که به مناطق سردسیر از جمله مسئولیت های اجتماعی انجام شده است.

 

حمیدرضا فیاضی، مهندس برق و تاسیسات شرکت آلمینیوم المهدی در این نشست اظهار داشت: کار های اصلی در تولید آلمینیوم مربوط به برق است و بر اساس مدل فرایند الکترولیز کار پیش می رود، زمانی که مجموعه مپنا شرکت را تحویل گرفت برق مورد نیاز از بیرون مجموعه تهیه می شد و ۲۰ درصد کارخانه فعال بود که این ۲۰ درصد ضرر هایی را متوجه شرکت کرد اما بعد از اینکه شرکت کمی جان گرفت ساخت نیروگاه در دستور کار قرار گرفت.

 

وی افزود: اصل تلاش خود را بر وارد کردن دیگ به مدار تولید گذاشته ایم و با توجه به اینکه عمده ترین دلیل خارج شدن دیگ ها بحث کمبود برق است از تیرماه سال گذشته استارت راه اندازه نیروگاه برق مختص شرکت زده شده است.

 

فیاضی خاطر نشان کرد: در سال گذشته صنایع بزرگ ۷ میلیون مگاوات برق مصرف کرده اند که از این آمار ۴۰ درصد را شرکت آلمینیوم المهدی مصرف کرده است و از این رو احداث نیروگاه های تولید برق در شرکت به این مجموعه کمک شایانی می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها