عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: امام خمینی با شناخت دقیق از همه‌ ابعاد تمدن غربی، بر لزوم حفظ استقلال هویت جامعه‌ اسلامی و جلوگیری از خودباختگی در قبال فرهنگ تهاجمی غرب تأکید فراوان داشتند.
کد خبر: ۱۴۱۰۶۸۶
نویسنده مریم شریف زاده

زهره سادات لاجوردی در گفتگو با جام‌ جم آنلاین گفت: امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار یک نظام سیاسی جدید در ایران و یک فقیه برجسته شیعی بدلیل شناخت دقیق از تمدن و فرهنگ غربی بر لزوم حفظ استقلال و جلوگیری از خودباختگی در مقابل فرهنگ تهاجمی غرب تاکید داشته و با دم مسیحایی خود روح اعتماد به نفس و خودباوری را در کالبد ملت ایران دمید و فرهنگ استکبار ستیزی و استقلال را در اعماق جان این ملت احیا کرد.

وی تصریح کرد: ایشان تاثیرات عمیقی در حوزه های فرهنگی _ سیاسی از خود برجای گذاشت و فرهنگ اسلام ناب را به جهانیان معرفی کرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در اندیشه امام راحل (ره)، فرهنگ از گستره‌ای عمیق برخوردار است که در حوزه آن، همه رفتارها و نگرش ‌ها تعریف می‌ شوند، اظهار کرد: امام راحل فرهنگ را کارخانه آدم‌سازی می‌ داند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: بی‌شک بالاترین و والاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت اساسی دارد فرهنگ آن جامعه است.

وی ادامه داد: اساساً فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می‌دهد و با انحراف فرهنگ هر چند جامعه در بعدهای اقتصادی، سیاسی، صنعتی و نظامی قدرتمند و قوی باشد ولی پوچ خواهد بود.

لاجوردی گفت: امام خمینی به عنوان بنیانگذار یک نظام سیاسی جدید در ایران نگاه جدیدی به غرب و سایر فرهنگ ها و تمدن‌ های دنیا ارائه کرد. ایشان با شناخت دقیق از همه‌ ابعاد تمدن غربی، بر لزوم حفظ استقلال هویت جامعه‌ اسلامی و جلوگیری از خودباختگی در قبال فرهنگ تهاجمی غرب تأکید فراوان داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها