برگزاری نمایشگاه صنعت نفت در سال 1402 با شعار؛

صنعت نفت تولید فناورانه، مصرف بهینه

در شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان انجام شد؛

صرفه جویی 200 میلیارد ریالی نفتی ها در یك اقدام جهادی

در شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ،شیرهای ایمنی درون چاهی 2 چاه سركش گازی تعویض و چاه ها ایمن شدند که این اقدام جهادی صرفه جویی 200 میلیارد ریالی را در پی داشت.
کد خبر: ۱۴۰۷۱۵۴

جام جم آنلاین - خوزستان، در این عملیات که طی یک هفته مداوم، با اتکا به توانمندی علمی و تخصصی مهندسان و کارشناسان بخش های مختلف شرکت و مدیریت تعمیر،تکمیل و خدمات فنی چاه های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب انجام شد ،پس از کُشتن چاه ها و تعویض درپوش معیوب آنها، شیرهای ایمنی درون چاهی این 2 حلقه چاه که در حالت باز ( جام ) بوده را خارج و شیرهای ایمنی درون چاهی جدید با موفقیت به جای آنها نصب گردید .

شایان ذکر است در صورت عدم موفقیت در اجرای این عملیات، برای اجرای تعویض شیرهای درون چاهی معیوب، اجباراً
می بایست عملیات ایمن سازی با حضور دستگاه لوله مغزی سیار یا دکل تعمیراتی انجام می شد که  200 میلیارد ریال هزینه در برداشت .  

براساس این گزارش، شیر ایمنی درون چاهی، بخش جدایی ناپذیر از عملیات تکمیل چاه های گازی است که از چاه و تأسیسات استخراج و تولید نفت و گاز در برابر جریان غیر کنترل سیال چاه حفاظت می نماید .

مخزن گازی ژوراسیک مسجدسلیمان به دلیل بالا بودن مقدار هیدروژن سولفوره آن و وجود گسل های عمیق، در زمره مخازن خطرناک و پیچیده جهان به شمار می آید .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها