میرشاد ماجدی از پس او برنیامد

تاج؛ رئیس جدید فوتبال

۸ساعت عجیب و غریب پیش از انتخابات فدراسیون فوتبال. بامداد سه‌شنبه گذشته، یکی از مرموزترین بامدادهای تاریخ فوتبال بود. بیایید لحظه به لحظه جلو برویم.
کد خبر: ۱۳۷۸۴۶۰
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش
ساعت ۱ و ۲ دقیقه بامداد
مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال با دلایلی، چون «عدم توجه به قوانین و مقررات کشور»، «عدم توجه به کد‌های اخلاقی فیفا» و از همه مهمتر «عدم توجه کمیته انتخابات به اسناد و مدارک و مستندات ارسالی از مرجع قضایی (منظور علیه تاج)» لغو شد.

ساعت ۳ و ۲۵ دقیقه بامداد
جلسه اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال بعد از انتشار خبر لغو مجمع انتخاباتی

ساعت ۴ و ۸ دقیقه بامداد
سایت رسمی فدراسیون فوتبال؛ انتخابات طبق برنامه برگزار می‌شود.

ساعت ۵ و ۴۴ دقیقه بامداد
اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال: دلایل کامرانی فر برای لغو انتخابات فدراسیون فوتبال مورد قبول هیات رئیسه نبود. انتخابات سر موعد برگزار می‌شود.

ساعت ۶ صبح
محمد‌جواد پاینده مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار جام‌جم: مشغول رفتن به سالن همایش‌ها هستیم. انتخابات سر وقت برگزار می‌شود.

این خلاصه‌ای از مجموع اتفاقاتی بود که بامداد دیروز و در حالی که همه خواب بودند، رخ داد. انتخابات فدراسیون فوتبال تا مرز لغو برگزاری رفت و برگشت. با‌وجود حضور نمایندگان کنفدراسیون در تهران، کاملا طبیعی بود انتخابات برگزار شود چراکه کارشناسان اعتقاد داشتند عدم برگزاری، مساوی با تعلیق فوتبال ایران و متعاقبا حذف تیم‌ملی از جام‌جهانی بود.

واکنش‌ها به یک اتفاق

خانواده فوتبال بعد از ۸ساعت تلاطم و التهاب که از سر گذراند، ساعت۹صبح در سالن همایش‌های صدا و سیما جمع شدند تا تکلیف میز ریاست فدراسیون را مشخص کنند. پیش از انتخابات ویدئویی که بیش از همه دست به دست شد، چهره غم‌زده کامرانی فر بود که رای به لغو داد و موفق نشد. او در توضیح تصمیمش گفت: «شرمنده مردم هستم، در آینده خیلی چیز‌ها مشخص می‌شود. این نیست که من شخصا تصمیم به لغو انتخابات گرفته باشم.» افشاریان عضو هیات‌رئیسه که کمی آن‌طرف‌تر ایستاده بود، در واکنش به حرف‌های کامرانی‌فر گفت: «دبیر کل باید دستورات کمیته بدوی را اجرا کند. درست‌ترین کار، برگزاری همین انتخابات بود.».

اما بخوانید بخشی از واکنش‌ها را به خبر لغو مجمع

حمید سجادی: این موضوع باید رسیدگی شود. خبر شفاهی به من داده شد که ظاهرا فقط دو نفر از اعضای هیات رئیسه با نامه دبیرکل و بیانیه برای لغو انتخابات فوتبال مخالفت کرده‌اند و موافق برگزاری انتخابات بوده‌اند.
مجید شهیدی، مدیرکل حراست وزارت ورزش: کامرانی‌فر باید در این مورد پاسخ دهد.
پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش: بهترین اتفاقی که الان می‌افتد بدون در نظر گرفتن هر نتیجه، برگزاری خود انتخابات است.
احمدرضا براتی عضو هیات رئیسه فدراسیون: لغو انتخابات تصمیم شخصی کامرانی‌فر بود. اعضای هیات رئیسه و اعضای کمیته انتخاباتی. هیچ کسی در جریان نبود.

اتفاقات مجمع

هر چه بود تمام شد تا مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال روز گذشته با حضور ۸۱عضو برگزار شود. اعضا یک به یک رای دادند و در نهایت چنین نتیجه‌ای حاصل شد؛ مهدی تاج ۵۱رای، میرشاد ماجدی ۲۵رای و عزیزا... محمدی هم ۴ رای. سرنوشت یک رای هم نامعلوم باقی ماند. از آنجا که تاج بیش از ۵۰درصد آرای را از آن خود کرد، در همان دور اول جنگ ریاست را از میرشاد ماجدی برد. البته که ابتدا تعداد اعضا ۷۲دو نفر بود، ولی بعد از آن‌که اعلام شد انتخابات برگزار می‌شود، ۹ نفر دیگر سریعا خود را به سالن همایش‌ها رساندند. تنها هدایت یزدی (مدیرعامل نفت مسجد سلیمان) نماینده باشگاه فجر سپاسی، پژمان نوری (مدیرعامل ملوان) کاظم عابدینی (نماینده ویستاتوربین) و رسول جهانداری (نماینده باشگاه شهرداری بندرعباس) ۵عضو غایب مجمع بودند.

یکی از اتفاقات جالب مجمع، حضور احسان حاج صفی بود؛ کاپیتان تیم‌ملی که فقط چند ساعت در تهران حضور داشت تا به مهدی تاج رای دهد و سپس به یونان بازگردد. حاج‌صفی بعد از خروج از مجمع گفت: «باید سریع به فرودگاه بروم.»، ولی آیا احسان با وحید امیری که به عنوان کاپیتان برای مجمع معرفی شده بود، مشکل داشت؟ «من و امیری هیچ مشکلی نداریم و اختلافی هم وجود ندارد، حرف‌هایی هم که قبل از مجمع زده می‌شد همه شیطنت بود.»

احسان و بعضی بازیکنان تیم‌ملی از جمله مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش برخلاف میل سردار آزمون، شجاع خلیل‌زاده، بیرانوند و... حامی کی‌روش و مخالف اسکوچیچ هستند. از آنجا که تاج اعلام کرد مربی پرتغالی را برمی‌گرداند، آن‌ها هم به حمایت از او پرداختند تا حتی حاج‌صفی ساعت‌ها در راه باشد و در تهران فقط رای بدهد و برود.

میرشاد ماجدی به عنوان بازنده بزرگ مجمع دیروز، پس از اعلام نتایج، مغموم و ناراحت بود. او نمی‌توانست ناراحتی‌اش را پنهان کند. گویا اعضای زیادی قول داده بودند به ماجدی رای دهند، ولی نظر خود را لحظه آخر عوض کردند. ماجدی زودتر سالن را ترک کرد و رفت. البته خبرنگاران سر وقتش رفتند و از او درباره برکناری اسکوچیچ و حضور کارلوس پرسیدند که جواب داد: «من به عنوان یک عضو هیات رئیسه پشت دراگان هستم و پای قرارداد هیچ مربی دیگری را امضا نمی‌کنم.»

اسم کی‌روش زنده شد

از تعداد آرای مهدی تاج، ناگفته پیدا بود نوابش هم رای می‌آورند. مهدی محمد‌نبی و قنبرزاده به عنوان معاونان اول و دوم او، هر کدام ۶۴ و ۵۸ رای را از آن خود کردند تا از سوی مجمع تائید شوند. همچنین محمدرضا ساکت، دوست نزدیک تاج هم با کسب ۲۸رای، نماینده باشگاه‌ها در هیات رئیسه شد. جالب اینجاست کسانی رای آوردند که همگی حامی شدید کی‌روش هستند؛ از تاج گرفته تا ساکت. مدیرعامل سپاهان در مصاحبه اخیر خود هم به شدت از سرمربی سابق تیم‌ملی تعریف و تمجید کرد. دیروز هم در سالن خیلی‌ها سوال‌شان این بود؛ یعنی کارلوس برمی‌گردد؟ قنبرزاده در پاسخ به این سوال گفت: «من صاحب‌نظر نیستم و صاحب اختیار نایب‌رئیس نیست و هیات رئیسه است. چون من روی آن فکری نکرده‌ام نمی‌توانم نظر بدهم.» نبی هم در واکنش به این سوال جواب داد: «من در این رابطه صحبتی ندارم.» مهدی تاج هم ترجیح داد پاسخی به این سوال ندهد و گفت: «فعلا درباره‌اش صحبت نمی‌کنم.»

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها