اداره کل هواشناسی استان تهران خبر داد

بارش باران در پایتخت از پنجشنبه

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌ رنگ اعلام کرد از عصر چهارشنبه تا عصر جمعه پیش بینی می‌شود که آب دریای خزر مواج شود.
کد خبر: ۱۳۴۶۷۳۰

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌ رنگ اعلام کرد از عصر چهارشنبه تا عصر جمعه پیش بینی می‌شود که آب دریای خزر مواج شود به‌گونه‌ای که ارتفاع موج در مناطق «ساحلی» نیمه غربی دریای خزر تا ۳.۵ متر و در نیمه شرقی دریای خزر تا ۲.۵ متر و در مناطق «فراساحلی» نیمه غربی دریای خزر تا ۵ متر و در نیمه شرقی دریای خزر تا ۴ متر افزایش می‌یابد.

در این شرایط جوی وارد شدن خسارت به تأسیسات دریایی و ساحلی، خطر غرق شدن قایق‌های سبک و نیمه سنگین و اختلال در تردد با شناورهای سنگین و آسیب رسیدن به قفس‌ها و تورهای صیادی دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به تعطیلی فعالیت‌های تفریحی و هرگونه فعالیت دریایی به‌ویژه در مناطق فراساحل، جمع‌آوری تورها و لوازم صیادی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از عصر پنج‌شنبه تا جمعه افزایش ارتفاع موج تا ۱.۵ متر در نواحی ساحلی و تا ۲.۵ متر در فراساحل شمال و غرب خلیج فارس، نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و خوزستان قابل پیش‌بینی است.

در چنین شرایطی احتمال آسیب وارد شدن به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی وجود دارد بنابراین نسبت به احتیاط در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ دیگری بارش برف و باران گاهی وزش باد شدید موقتی، در مناطق جنوبی گاهی توأم با رعدوبرق، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف را چهارشنبه برای استان‌های گیلان، غرب مازندران، شمال و شرق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی پیش‌بینی کرده است.

حاکمیت این شرایط جوی پنج‌شنبه برای استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، همدان، البرز، ارتفاعات استان‌های تهران، سمنان و گلستان جمعه برای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، کردستان، همدان، زنجان، قزوین، البرز، مرکزی، قم، تهران، خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری و جنوب استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل مورد انتظار است.

احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها همراه با کاهش دید به‌ویژه در گذرگاه‌های کوهستانی و احتمال تأخیر در پروازها وجود دارد.

بر اساس توصیه سازمان هواشناسی احتیاط در تردد و عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، آمادگی راهداری برای برف‌روبی و کنترل و بازگشایی آبراه‌ها مدنظر قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها