هشدار سازمان بهداشت جهانی؛

علائمی که از دیابت نوع ۲ خبر می‌دهد

«العراقیه» از علائمی می‌گوید که امکان دارد از دیابت نوع ۲ باشد و افرادی که دیابت نوع ۲ دارند در مواجهه با ویروس کرونا در معرض خطرهای جدی هستند.
کد خبر: ۱۳۳۶۰۷۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، سازمان بهداشت جهانی دیابت نوع ۲ را یکی از بیماری‌هایی می‌داند که افراد مبتلا به ویروس کرونا را بیشتر در مواجهه با خطر قرار می‌دهد.

پزشکان معتقدند که معمولاً افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ نمی‌دانند به این بیماری مبتلا هستند.

سوالی که پیش می‌آید این است که: چگونه می‌توان میزان ابتلا به دیابت نوع ۲ را تعیین کرد؟ و پیشرفت این بیماری چگونه بر روند بیماری کووید_۱۹ تأثیر می‌گذارد؟

دکتر سرگئی آگاپکین می‌گوید: «دیابت یک بیماری مزمن است که با اختلال در متابولیسم کودکان و بزرگسالان و کمبود انسولین همراه است. این بیماری باعث افزایش سطح گلوکز در خون می‌شود. او درباره پیامد‌های دیابت نوع‌۲ هشدار می‌دهد!»

به گفته سرگئی، شایع‌ترین پیامد‌های دیابت نوع ۲ در افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند سکته قلبی یا مغزی، کم‌بینایی و کوری، نارسایی کبد یا قطع شدن دست و پا منجر شدن به مرگ در شرایط حاد است.

او خاطر نشان می‌کند: «به دلیل افسردگی ناشی از قرنطینه، تعداد افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش یافته است.»

دکتر مارینا ماکسیمووا متخصص غدد به علائم اولیه دیابت نوع ۲ اشاره می‌کند: «احساس خستگی ناگهانی، ضعف، تعریق، لرز و تپش قلب از علائم اولیه دیابت نوع ۲ است و هنگامی که این علائم تکرار شوند اضطراب، تحریک‌پذیری، اختلالات احساسی ومیل به گریه ظاهر می‌شود.»

او اضافه می‌کند: «پیشرفت بیماری با احساس مداوم تشنگی، خشکی دهان، بدزخمی، خارش پوست، احساس گرسنگی، کاهش وزن، کم خونی و سوزن سوزن شدن اندام‌ها و تکرر ادرار در شب همراه است.»

حالا مسئله اینجاست که چه کاری از دست ما برمی‌آید؟ آیا مصرف قند را کاهش دهیم؟

توصیه می‌شود که به صورت دوره‌ای با آزمایش خون، میزان قند را کنترل کنیم و به رژیم غذایی توجه داشته باشیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها