مرد افغان که به اتهام قتل زن ایرانی زیر حکم قصاص بود، وقتی برای دومین بار پای چوبه دار رفت، از سوی دختران و پسر مقتول به احترام ایام محرم بخشیده شد.
کد خبر: ۱۳۳۱۹۸۳

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، این مرد اعدامی افغان، چهارم مهر سال91 زن ایرانی میانسالی که قصد ازدواج با او را داشت با روسری درطبقه چهارم ساختمانی در جنوب غرب تهران خفه کرد.

بررسی از خانه مقتول نشان از درگیری او در شب قبل که جنایت رخ داده، می‌داد. لکه‌های خون قاتل در محل جنایت پیدا شد و گوشی مقتول هم از آنجا سرقت شده بود.

همسایه‌ها کارگر میوه‌فروشی محل را آن شب موقع فرار دیده بودند. فرزندان زن کشته شده هم می‌گفتند آن مرد خواستگار مادرشان بوده و با او اختلاف داشتند. این در حالی بود که قاتل از محل کارش که میوه‌فروشی بود رفته و متواری شده بود، بعد از پنج ماه فرار رد او در اردوگاه اتباع افغان غیرمجاز به دست آمد و بازداشت شد. او منکر قتل زن مورد علاقه‌اش بود و می‌گفت گوشی او را به طور اتفاقی در مولوی خریده است. همسایه‌ها او را اشتباهی دیده‌اند.

وقتی فهمیده او به قتل رسیده، ترسیده و فرارکرده و قاتل نیست. متهم روانه زندان شد. بعد از مدتی در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه و همچنان منکر قتل بود، اما شواهدی از جمله این‌که همسایه‌ها او را حوالی خانه مقتول و نیز موقع فرار از ساختمان دیده بودند، آثار لکه‌های خون قاتل در صحنه قتل وجود داشت، آخرین بار او با مقتول حرف زده و قرار بود به خانه او برود، آثار درگیری و جراحات وارده روی دستان قاتل بعد از چند ماه هنوز روی دستانش وجود داشت و نیز وجود گوشی مقتول در دست او و فرار به یکباره از تهران همه شواهد باعث شد او حکم قصاص بگیرد که این حکم از سوی قضات شعبه نوزدهم دیوان‌عالی کشور تایید و به شعبه اول اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد.

این مرد اعدامی چند سال بلاتکلیف در زندان بود و میان برزخ قصاص و بخشش مانده بود که نامه‌ای به دادیار اجرای احکام دادسرای جنایی تهران نوشت و خواستار آن شد که چون کسی را ندارد، به وضعیت بلاتکلیفی او رسیدگی کنند. مدتی بعد از آن بود که فرزندان مقتول به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران رفتند و سال گذشته خواستار اجرای حکم قصاص قاتل مادرشان شدند.

این در حالی بود که اوایل بهار سال گذشته مرد افغان به پای چوبه دار رفت تا قصاص شود اما واحد صلح و سازش اجرای احکام دادسرای جنایی تهران توانست مهلت شش‌ماهه برای جلب رضایت بگیرد. اما بعد از پایان مهلت قانونی او نتوانست رضایت بگیرد و دوباره پرونده برای اجرای حکم او به جریان افتاد تا این‌که چند روز پیش قرار بود مرد اعدامی دوباره پای چوبه دار در زندان کرج برود که دو دختر و پسر مقتول به خاطر ایام محرم و به حرمت امام حسین (ع ) قاتل مادرشان را بخشیدند و زندگی را به او هدیه کردند تا وی راه درستی پیش بگیرد و دیگر به خطا نرود.

سیدعلی موسوی‌زاده، دادیار شعبه اول اجرای احکام دادسرای جنایی تهران در این باره به جام‌جم گفت: با توجه به بخشش اولیای دم، قرارشد پرونده این زندانی برای بررسی حکم از جنبه عمومی جرم به دادگاه ارسال شود تا به‌زودی مقدمات آزادی وی فراهم شود.

گروه حوادث روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها