معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان این سامانه پیامکی 108 برای دریافت پیشنهادات و نظرات زنان راه اندازی کرده ایم،گفت: این سامانه دو ماه است که راه اندازی شده تا با دریافت نظرات و متناسب با مطالبات به روز زن ها بتوانیم برنامه ریزی های خودمان را داشته باشیم.
کد خبر: ۸۳۲۱۷۰
راه اندازی سامانه پیامکی برای دریافت نظرات وپیشنهادات زنان

به گزارش ایرنا، شهین دخت ملاوردی معاون امور زنان ریاست جمهوری که در یک برنامه تلویزیونی با موضوع بررسی موضوع افق پیشروی زنان و خانواده شرکت کرده بود،افزود:درحال نهایی کردن بانک جامع اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار در راستای طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار هستیم.
وی گفت :درحال نهایی کردن بانک جامع اطلاعاتی زنان سرپرست خانواریم و این بانک جامع اطلاعاتی در راستای طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تدوین شده و یکی از مسائلی است که به نظرمان بسیار ضروری به نظر می رسد.

ملاوردی تصریح کرد:ظرف این دوسال ما تمام تلاشمان این بود که درچارچوب قانون و براساس ماده 230 قانون برنامه پنجم توسعه و برنامه جامع توسعه امور زنان و خانواده حرکت های خودرا تنظیم کنیم.در دو سال گذشته حرکت های خودرا براساس قانون برنامه پنجم توسعه و برنامه جامع توسعه امور زنان و خانواده تنظیم کردیم.

ملاوردی اظهار داشت :ما اطلس وضعیت زنان را براساس آسیب های اجتماعی که در استان های مختلف کشور وجود دارد تدوین کردیم و این اطلس فراوانی آسیب ها در استان های مختلف گستردگی و تنوع آسیب ها را مشخص می کند و براساس این شناسایی توانستیم گزارش 31 استان را در این حوزه تنظیم کنیم که در شاخص های مختلف وضعیت زنان و خانواده را مورد بررسی قرار می دهد.

معاون امور زنان و خانوار ریاست جمهوری درخصوص مطالبات اخیر زنان اظهار داشت: بررسی ها به ما نشان داده که چندین موضوع نیازمند اقدام فوری است و باید هر چه سریع تر مورد توجه قرار گیرد و به سمت هماهنگی وظایف دستگاه ها و پیگیری وظایف آن ها حرکت کنیم که این موارد شامل بحث زنان خانوار، بحث دختران فارغ التحصیل دانشگاهی و مطالباتی که دارند ، زنان شاغل، زنان خانه دار و بحث امنیت زنان است.

وی درخصوص حضور زنان در ورزشگاه ها نیز اظهار داشت: پیش تر از این صحبت بنده بر این بوده که این موضوع بخشی از مطالبه جامعه است که باید مدیریت شود و ساز و کار های لازم در راستای آن فراهم گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها