گفت‌وگوی «جام‌جم» با سیده عذرا موسوی، نویسنده کتاب «فصل توت‌های سفید»

نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست

دوازدهمین دوره جایزه کتاب سال حبیب غنی‌پور برگزیدگان خود را روز دوشنبه 14 اسفند معرفی خواهد کرد.
کد خبر: ۵۴۵۴۹۵
14 اسفند؛ معرفی برگزیدگان جایزه کتاب سال حبیب غنی‌پور

دوازدهمین دوره جایزه کتاب سال حبیب غنی‌پور در مراسم ویژه‌ای روز دوشنبه 14 اسفند در تالار سوره حوزه هنری برگزیدگان خود را معرفی خواهد کرد.

این مراسم در نخستین سال‌های برگزاری این جایزه ادبی در مسجد جواد الائمه برگزار می‌شد، اما رفته رفته به دلیل بُعد مسافت و نیز عدم امکان برگزاری مناسب مراسم و ایجاد اختلال در رفت و آمد نمازگزاران مسجد، با تصمیم شورای نویسندگان مسجد جواد الائمه به حوزه هنری منتقل شد.

البته در این میان در یکی از دوره‌های برگزاری این مراسم و بنا بر اصرار رسانه‌ها مبنی بر حفظ سنت برگزای مراسم پایانی این جشنواره، مسجد نور تهران نیز میزبان این مراسم شد اما در نهایت تالار مهر و تالار سوره حوزه هنری در چند سال گذشته میزبان جشن پایانی این جایزه ادبی بوده‌اند.

این مراسم در سال جاری نیز به رسم تمامی دوره‌ها با حضور خانواده شهدای محله سی‌متری جی و نیز شورای نویسندگان مسجد جواد الائمه و برخی مسئولان حوزه هنری و....برگزار خواهد شد و در آن نویسندگان برتر و شایسته تقدیر این دوره از این جایزه ادبی در هفت بخش معرفی خواهند شد.

دوازدهمین دوره جایزه ادبی شهید حبیب غنی‌پور فرآیند کاری خود را به منظور تهیه کتاب را از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز کرد و در نهایت و پس از تهیه بیش از 1200 عنوان کتاب که به ترتیب شامل 77 عنوان کتاب در بخش خاطره، 270 عنوان در بخش رمان با موضوع آزاد، 141عنوان کتاب در بخش داستان کوتاه با موضوع آزاد، 211 عنوان در بخش کودک، 55 عنوان در بخش زندگی نامه داستانی، 73 عنوان در بخش نوجوان و 25 عنوان در بخش رمان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بودند و دسته‌بندی و ریزش ابتدایی، در هفت بخش به داوری پرداخت که در مراسم اختتامیه، برگزیدگان آن در هر بخش اعلام خواهد شد. (مهر)

newsQrCode
برچسب ها: کتاب
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها