خاطرات کاغذی

بابالوها

در خانه‌ای واقع درحومه شهر به فاصله شب تا صبح لوازم خانه و حتی نوشت‌افزار پسر خانواده «کوین» به حرکت و حرف درآمده و زندگی تازه‌ای را تجربه می‌کردند.
کد خبر: ۱۴۵۴۵۲۸
نویسنده مریم فلاح - نویسنده و پژوهشگر

دستمال کوچک آشپزخانه در کنار مادر و همنوعانش، خانم چنگال مغرور، قاشق مهربان، آقای کاسه، خواهران دمپایی که تبحرشان شایعه‌سازی بود، خانم مسواک و... آقای مداد که عضو متفکر و دانای این گروه شبگرد بود و معمولا مشکلاتی که بقیه مسبب آن بودند با چاره‌اندیشی او حل می‌شد.

ساعت زنگ‌دار قرمز‌رنگ کنار تخت کوین وقتی به ساعت هفت می‌رسید به دوستانش هشدار می‌داد که دیگر چیزی به لحظه به‌صدا درآمدنش نمانده و باید دوستانش هرچه زودتر به محل خود در خانه برگردند.

لازم به گفتن است که به مانند کارتون «تام و جری» ساکنان خانه حضوری کمرنگی در هر قسمت داشتند، چرا که فقط قرار بود زندگی شبانه «بابالوها» را به تماشا بنشینیم.

یک کارتون کاملا تخیلی بسیار باب دل بچه‌ها بود و شبیه آن را بچه‌های نسل بعد در ماجرای کارتون «اسباب بازی‌ها» دیدند.

بابالو‌ها (با عنوان اصلی: LES BABALOUS) محصول مشترک ۱۹۹۵ فرانسه و کانادا که براساس متن‌هایی از جان ــ لوک مورل و هادانیل اورگرال به کارگردان رمی هاسون برای گروه سنی خردسال تولید شد.

این مجموعه کارتونی به جهت توجه به محیط‌زیست و انتخاب موضوعات مناسب و شخصیت‌پردازی دقیق، برنده جایزه نقره‌ای Pulcinella برای بهترین برنامه این گروه سنی شد.

پس از کسب موفقیت‌های سری اول، چند سری دیگر از این مجموعه تا سال ۱۹۹۹ تولید شد.

جهت مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها