سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد؛

لزوم برداشت ميوه های رسيده‌ نارنج در باغات و خانه سرا‌ها

سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد؛

تولید محصول سالم برنج در 3000 هکتار شالیزار مازندران

سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال تولید محصول سالم برنج به روش مدیریت تلفیقی (ICM) در 3 هزار هکتار اراضی شالیزاری استان اجرا می شود.
کد خبر: ۱۴۵۴۴۴۱

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، فرید بیگی در جلسه ستاد گیاهپزشکی استان که با حضور مسؤولان حفظ نباتات ستاد سازمان و شهرستان ها و محققان مرکز تحقیقات کشاورزی استان در محل این سازمان برگزار شد، گفت: تولید محصول سالم برنج به روش مدیریت تلفیقی (ICM) امسال در 3 هزار هکتار اراضی شالیزاری استان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه حاصلخیزی خاک، مدیریت آفات و بیماری ها، مدیریت آب، تناوب زراعی، کنترل علف های هرز و استفاده بهینه از نهاده های کشاورزی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است، تصریح کرد: برای تولید محصول سالم برنج به روش مدیریت تلفیقی (ICM)، مصرف بهینه کود، استفاده از تله نوری و مبارزه مکانیکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: این برنامه سال گذشته در 140 هکتار اراضی شالیزاری استان اجرا شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیماری زنگ زرد از جمله بیماری های مهم مزارع گندم است، افزود: تاکنون با بیماری زنگ زرد در 19 هزار هکتار مزارع گندم استان مبارزه شیمیایی شد.

بیگی به اهمیت مبارزه با آفت شپشک توت روی کیوی اشاره و به لزوم مبارزه با این آفت و دریافت گواهی ارتقاء سلامت کیوی (کد QR) تاکید کرد و گفت: وجود این آفت مانع صادرات کیوی به خارج از کشور می شود.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران در باره مگس میوه مدیترانه ای، اظهار کرد: با توجه به شرايط مناسب آب و هوايي سال گذشته براي فعاليت آفت مگس مديترانه اي و شكار آفت در تمام طول سال قبل و ادامه اين شرايط مطلوب در سالجاري، مبارزه با مگس ميوه با اولويت كانون كوبی مورد تاکید است.

وی گفت: سال گذشته مبارزه شیمیایی با مگس میوه در 50 هزار هکتار و مبارزه غیرشیمیایی با این آفت نیز در 101 هزار هکتار باغات استان انجام و 137 هزار مگس بوسیله تله های فرمونی و جلب شونده در ایستگاه های پیش آگاهی استان شکار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها