مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خبر داد:

تحقق ۱۱۰ درصدی سهم اشتغال در مازندران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات عنوان کرد:

ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در آستانه هفته کارگر در جمع اهالی رسانه و خبر گفت: تعداد ۲۲۰ تشکل کارگری در استان فعال است که ۱۹۰ تشکل تنها مختص دفاع از مطالبات جامعه کارگری و ساماندهی اموراتشان و ۳۰ مورد نیز متعلق به کارفرماها است.
کد خبر: ۱۴۵۳۷۲۱

ایجاد 13 هزار و فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان

به گزارش جام جم آنلاین- چهارمحال و بختیاری؛ محسن مولوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بمناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر در جمع اصحاب رسانه گفت: هفته کار و کارگر با شعار «مشارکت کارگروه جهش تولید و ایران قوی» در نشست خبری با اشاره به اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی از بهمن‌ماه سال گذشته گفت: این طرح با اطلاع‌رسانی به‌موقع رسانه‌ها در قالب فجرانه با استقبال مطلوب مواجه شد که همچنان ادامه دارد و به‌دنبال تمدید آن هستیم.

مولوی تأکید کرد: در مرحله نخست اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در چهارمحال و بختیاری ۹۷ درصد خانوارها، در مرحله دوم ۹۰ درصد و در مرحله سوم (از ۲۱ فروردین‌ماه سال‌جاری تاکنون) ۱۵۱ هزار خانوار برابر ۶۳ درصد از این طرح بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه ریزی برای ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی این استان در سالجاری گفت: این تعداد فرصت شغلی از سوی ۳۸ دستگاه اجرایی در مناطق مختلف استان فراهم می‌شود که ۲۵ درصد درصد آن برابر سه هزار و ۲۳۸ فرصت شغلی مختص دانش‌آموختگان دانشگاهی است.

مولوی با اشاره به راه‌اندازی سامانه جست‌وجوی شغل برای بیکاران متقاضی کار و کارفرمایان متقاضیان نیروی کار افزود: چهار هزار نیروی متقاضی کار و ۶۸۰ کارفرمای متقاضی نیروی کار در این سامانه نام‌نویسی کرده‌اند که از این تعداد برای ۵۳۴ متقاضی کار مناسب پیدا شده است.

مولوی به فعالیت ۵۵ مرکز کاریابی و مشاوره خدمات کارآفرینی در چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: از این تعداد ۳۰ مرکز کاریابی و ۲۵ مرکز مختص مشاوره خدمات کارآفرینی است.

وی با اشاره به پرداخت ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۱۱ هزار متقاضی واجد شرایط چهار حوزه مشاغل خانگی، تبصره ۱۶، مشاغل روستایی و عشایری یادآور شد: این تسهیلات ارزان‌قیمت با کارمزد چهار تا ۶ درصد پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نرخ بیکاری استان در سال گذشته را ۱۰.۶۷ درصد دانست و اظهار داشت: نرخ بیکاری این استان در زمستان ۱۴۰۲ برابر ۹ درصد و در زمستان سال قبل از آن ۱۳.۵ درصد بوده است.

ایجاد 13 هزار و فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری به تصویب پنج مصوبه برای اجرای ۱۱ پروژه ورزشی کارگری استان در سفر دوم رییس‌جمهور به شهرکرد اشاره و تصریح کرد: در این سفر ۲ تفاهم‌نامه برای توسعه زیرساخت‌های خدمات‌رسانی به جامعه کارگری استان تنظیم شد.

وی یادآور شد: ۵۰ عنوان برنامه با هدف تکریم مقام،منزلت و جایگاه کارگران در چهارمحال و بختیاری همزمان با پنجم تا یازدهم اردی‌بهشت‌ماه جاری اجرا می‌شود.

مولوی رعایت ایمنی در محیط کار و پرداخت به‌موقع حقوق و مزایای کارگران را ضروری دانست و اظهار داشت: سال گذشته هفت هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی گفت: در سال گذشته ۲۴۵ دوره آموزشی برای ۲ هزار و ۳۵۲ کارگر و کارفرما در چهارمحال و بختیاری برابر افزون‌بر ۲۰ هزار نفرساعت برگزار و همچنین ۲ هزار و ۴۸۰ فقره مشکل بین کارگران و کارفرمایان این استان در هیأت‌های حل‌اختلاف رفع شد.

 

ایجاد 13 هزار و فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری به لزوم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در محیط‌های کارگیری دارای ۵۰ نیروی انسانی و بالاتر اشاره و تاکید کرد: صلاحیت شرکت‌هایی که این مهم را رعایت نکنند، لغو می‌شود و گواهی تعیین‌صلاحیت برای آن‌ها صادر نخواهد شد.

وی با اشاره به وجود ۲۴۲ تشکل کارگری و کارفرمایی در چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد ۲۲۰ تشکل شامل ۱۹۰ تشکل کارگری و ۳۰ تشکل کارفرمایی فعال و ۲۲ تشکل دیگر غیرفعال است.

مولوی تصریح کرد: سال گذشته یک‌هزار و ۶۰ میلیارد ریال مستمری بابت بیمه بیکاری به یک‌هزار و ۲۶۷ مقرری‌بگیر در چهارمحال و بختیاری پرداخت شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ برابر ۱۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: از ابتدای امسال کارفرمایان موظفند ماهانه پنج میلیون ریال حق تاهل به کارگران در راستای قانون جوانی جمعیت پرداخت کنند.

مولوی اظهار داشت: سال گذشته در محیط‌های کارگری چهارمحال و بختیاری ۱۰ حادثه منجر به فوت گزارش شد که امسال ارتقای سطح ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار از جمله اهداف و برنامه‌های مدنظر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها