حضور گسترده جهانیان در راهپیمایی روز قدس امسال نقطه عطف نابودی صهیونیسم است

دنیا خروشید

دوست و دشمن اذعان دارند که راهپیمایی روز قدس امسال، نه در ایران بلکه در سایر کشورهای دنیا با سال‌های گذشته تفاوتی اساسی داشته است. رسانه‌های غربی، عبری و عربی تلاش داشتند با تکنیک‌های مختلف رسانه‌ای از ابعاد این روز مهم کاسته و آن را در حد دشمنی ایران و رژیم صهیونیستی جلوه دهند اما چرا این روزها بیشتر از دوران گذشته در اکثر محافل سیاسی، رسانه‌ای و حتی مردمی روز قدس را روز جهانی قدس می‌نامند؟ 
کد خبر: ۱۴۵۱۱۶۴
نویسنده دکتر سعید سیفی - تحلیلگر ارشد رسانه و روابط بین‌الملل 
 
چرا اکثر کارشناسان و تحلیلگران جهان حتی کارشناسان غربی و آمریکایی معتقدند روز قدس امسال با دوره‌های گذشته متفاوت بوده است؟ چرا اکثر کارشناسان معتقدند سرانجام طوفان‌الاقصی به طوفان‌الاحرار می‌رسد؟ و چراهای دیگری که برای پاسخ به هرکدام می‌توان ساعت‌ها توضیح داد....

ذات وحشی صهیونیست‌ها
۱- دلیل اول برای تفاوت روز قدس امسال با روز قدس سال‌های گذشته این بود که هیچ‌وقت مثل روز قدس امسال، ماهیت و ذات پلید رژیم صهیونیستی برای همه مردم جهان روشن نشده بود وتااین حد،تصویر پررنگی ازجنایت‌ها ووحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی در مقابل دیدگان همه مردم جهان قرار نگرفته بود. همه ما می‌دانیم که رژیم صهیونیسستی طی سال‌های گذشته همواره با تکنیک مظلوم‌نمایی تلاش کرده حمایت‌ کشورهای جبهه استکبار و برخی کشورهای غافل را جلب و منافع خود را تامین کند اما آنچه در۱۸۰روز گذشته درغزه شکل گرفت، واقعیت وذات وحشی وحیوانی صهیونیست‌هایی که خود را اخلاق‌مدار و مدعی دموکراسی نشان می‌دادند و با این کار نیز سال‌ها مردم منطقه و جهان را فریب می‌دادند، برملا کرد.

آزادی قدس؛ مطالبه‌ای جهانی 
۲- دلیل‌ دوم برای تفاوت روزقدس امسال باروزقدس سال‌های‌ گذشته، افزایش یا توسعه مخالفان رژیم صهیونیستی باتوجه به جنایت‌های شش ماه گذشته این رژیم در غزه است. وحشی‌گری‌ها و جنایت‌های بی‌پرده این رژیم در ماه‌های گذشته علیه مردم مظلوم غزه، عاملی برای شکل‌گیری یک هجمه جهانی علیه این رژیم نامشروع شده و مردم و کشورهایی که خواسته یا ناخواسته با مظلوم‌نمایی و خواسته‌های این رژیم همراه شده بودند با دیدن جنایات آنها، به سیل مخالفان پیوستند و در واقع یکی از دلایل اصلی تبدیل روز قدس به روز جهانی قدس نیز همین موضوع است. حالا یک اراده جهانی و فرامسلمانی برای مقابله با این رژیم در ابعاد مختلف ازجمله پایان دادن به جنگ و جنایت، حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین و حتی پذیرش قرارداد ۱۹۹۵ و بازگشت به بخشی از مرزهای ۱۹۶۷، شکل گرفته که اتفاقا در راهپیمایی روز قدس امسال نیز در سطح جهانی شاهد تجلی آن بوده و هستیم. 

روز قدس و تعمیق تنفر از رژیم صهیونیستی
۳- دلیل سوم برای تفاوت روز قدس امسال با روز قدس سال‌های گذشته، افزایش مخالفان رژیم صهیونیستی یا به بیان دیگر، عمیق‌تر شدن تنفر در میان مخالفان این رژیم منحوس بود.در روز قدس امسال نه‌تنها مخالفان این رژیم بیش از پیش نسبت به آن متنفر بوده و هستند، بلکه افرادی که در دوره‌های گذشته خنثی بودند یا چندان مخالفت و تنفر خود را نسبت به جنایت‌های این رژیم ابراز نمی‌کردند نیز دیگر تاب این همه جنایت را نیاوردند و شدیدا این رژیم و جنایت‌هایش علیه کودکان، زنان و بیماران بی‌دفاع را محکوم کردند که نمونه‌های آن را به‌کرات می‌توان در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف دنیا مشاهده کرد.نکته قابل‌توجه در افزایش تنفر نسبت به رژیم صهیونیستی یا پیوستن سایر مردم جهان به سیل مخالفان این رژیم، آشکارشدن این واقعیت بود که اگر شخص یا کشوری در مقابل جنایت‌های این رژیم وحشی سکوت کند، بدون شک از پیامدهای آن آسیب خواهد دید که نمونه آن را در کشتن امدادگران از کشورهای مختلف حتی غربی توسط نظامیان این رژیم می‌توان دید.

روز قدس  و بالندگی جبهه مقاومت
۴- دلیل چهارم برای تفاوت روز قدس امسال با روز قدس سال‌های گذشته رشد، استقلال و بالندگی قابل‌توجهی است که در نیروهای مقاومت شاهد هستیم. هیچ‌وقت تاکنون شاهد این سطح از قدرت اطلاعاتی و نظامی در میان نیروهای مقاومت فلسطینی و در کل جبهه مقاومت نبودیم و همین که نیروهای مقاومت فلسطینی توانستند این‌گونه مستقل، عملیات طوفان‌الاقصی را اجرا کنند و به بیان رهبر معظم انقلاب، شکستی ماندگار و غیرقابل ترمیم را به رژیم صهیونیستی تحمیل کنند، یعنی معادلات در فلسطین و سرزمین‌های اشغالی تغییر کرده و شرایط با روزهای قدس سال‌های گذشته که مسئولان صهیونیستی یک امنیت کاملا پوشالی را به شهروندان خود القاء می‌کردند، فرق کرده است و حالا صهیونیست‌ها هر لحظه احتمال ورود رزمندگان مقاومت را به عمق سرزمین‌های اشغالی و حتی خانه‌های خود می‌دهند. اینجاست که جدا از تفاوت با دوره‌های گذشته، حضور در روز جهانی قدس، یعنی حمایتی جدی و تاباندن نور امید به قلب رزمندگان مقاومت، برای گذار از طوفان‌الاقصی به طوفان‌الاحرار.
 
روز قدس و استیصال مطلق صهیونیست‌ها 
​​​​​​​۵- دلیل پنجم برای تفاوت روز قدس امسال با روز قدس سال‌های گذشته این بود که رژیم صهیونیسستی هیچ‌وقت تا به این اندازه از نظر سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ضعیف نبوده و گویا ارتش نیابتی آمریکا و غرب در خاورمیانه، هیچ‌وقت تا این اندازه در آستانه خرد شدن و فروریختن نبوده است. مسائل و مشکلات سیاست داخلی رژیم صهیونیستی و اختلافات کم‌نظیر میان سیاستمداران این رژیم به حدی رسیده است که حتی برخی افراد این رژیم به صورت علنی به آن اذعان و مشکلات روزافزون و آینده رو به زوال خود را تایید می‌کنند.  سربازان صهیونیست هم که بعد از طوفان‌الاقصی به‌شدت روحیه خود را باخته‌اند زیرا دریافته‌اند بزرگ‌ترین و قوی‌ترین ارتش منطقه بودن، صرفا یک ادعای پوشالی بوده که مافوق‌های آنها برای رسیدن به اهداف‌شان مطرح می‌کردند اما بدتر از آن، زمانی بود که شتاب‌زدگی آمریکا برای کمک به رژیم‌شان بعد از طوفان‌الاقصی و درخواست کمک ۱۰ میلیارد دلاری مسئولان‌شان برای روی پا ماندن را دیدند. اما شرایط روحی شهروندان صهیونیست از سربازان این رژیم بدتر است؛ در حدی که بعد از ۷ اکتبر حدود ۵۰۰ هزار نفر از صهیونیست‌ها سرزمین‌های اشغالی را ترک کردند زیرا دیگر از رژیم جعلی خود ناامید شدند و نه امیدی به امنیت داشتند، نه رفاه که این رژیم شکست‌خورده بتواند برای آنها تامین کند. به نوشته بلومبرگ، جنگ غزه تاکنون بیش از هشت میلیارد دلار برای اقتصاد اسرائیل هزینه داشته و هر روز که از جنگ می‌گذرد نیز ۲۶۰ میلیون دلار به این مبلغ اضافه می‌شود. این گوشه‌ای از شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی رژیم صهیونیستی در آستانه روز قدس امسال بود که در هیچ‌یک از روزهای قدس گذشته تجربه نکرده است.

تحقق آرمان‌های بلند امام خمینی(ره)
باتوجه به این موارد می‌توان گفت در روز جهانی قدس امسال تاحد زیادی به آرمان‌های انسانی و بلند امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در قبال این موضوع مهم و حیاتی نزدیک شده‌ایم. روز قدس دیگر فقط به مسلمانان تعلق ندارد و فقط به روز جهانی قدس تبدیل شده بلکه به روز ایستادگی خیر در مقابل شر که صهیونیست‌ها نماد آن در عصر حاضر هستند، تبدیل شده است.براین اساس حضور در راهپیمایی روز قدس به مثابه یک حرکت جهانی در پیوستن و حضور در لشکر خیر در مقابل لشکر شر صهیونیست‌هاست که به بیان رهبر معظم انقلاب در شرایط احتضار به‌سر می‌برند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها